Hej alla! Tänkte dela filmklipp från senaste Sarekvandringen då det är en rutt som varmt kan rekommenderas till många. Den gick på höjden ovan ruohtesvagge och pielaslätten. Det som kändes speciellt med rutten utöver de fina vyerna och miljön, är att det var en okomplicerad rutt som borde kunna passa ganska många lättviktspackare. Enkel terräng i förhållande till vyerna och antal toppar som besöktes. 11 min film, med karta över etapperna vi gick dag för dag.
Ett par veckor innan den vandringen fick jag gjort en sarektur jag drömt om i 12 år. Pårtetraversen - > Bårdetjåhkkå till Lullihatjåhkkå. Där är terrängen mer komplex och miljön är spektakulär minst sagt. Kanske den finaste bergsturen i svenska fjällen! Rekommenderar varmt till er som gillar sån terräng. Filmen är inte nåt proffsarbete direkt, men vyerna är fina, och jag har försökt få med en stor del av alla detaljer/beta på traversen. 28min.
Ett par veckor innan den vandringen fick jag gjort en sarektur jag drömt om i 12 år. Pårtetraversen - > Bårdetjåhkkå till Lullihatjåhkkå. Där är terrängen mer komplex och miljön är spektakulär minst sagt. Kanske den finaste bergsturen i svenska fjällen! Rekommenderar varmt till er som gillar sån terräng. Filmen är inte nåt proffsarbete direkt, men vyerna är fina, och jag har försökt få med en stor del av alla detaljer/beta på traversen. 28min.