Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ta mej tusan, det är finska! 👏🏻😄
Nu blir det ju ännu konstigare.
En finne med skrovlig röst kommer och puffar på tältet, besviken att jag har tältat på hans plats.
Och sen upplöses han i atomer när jag blåser i visselpipan. 🤔
Jag som trodde det bara var något ovanligt djur som passerat förbi. 🤥
Klart 17 han pep iväg illa kvickt, då nån blåser i visselpipan som den värsta polis efter att han snubblat över nåt tältsnöre. Finnar har respekt för ordningsmakten!
Klart 17 han pep iväg illa kvickt, då nån blåser i visselpipan som den värsta polis efter att han snubblat över nåt tältsnöre. Finnar har respekt för ordningsmakten!
Nej, han upptäckte ju att du var för nära och tänkte ( på finska då naturligtvis), "perkele, sosiaalinen etäisyys, mitä parhaiten hyödynnän tästä tartuntasängystä"
Nej, han upptäckte ju att du var för nära och tänkte ( på finska då naturligtvis), "perkele, sosiaalinen etäisyys, mitä parhaiten hyödynnän tästä tartuntasängystä"
Nu hörni har jag pratat med en expert! 😎
Åkte med båten till Kvikkjokk och sen fick jag en guidad vandringstur av båtföraren Björn. Då passade jag på att berätta om mitt tältbesök. Körde lite ”uo ej” med skrovlig röst. 😁 Han tyckte det lät som en ren, en vaja eller en ung ren. De brukar kunna låta lite skrovliga. Målbrottet kanske? 😂
Nu hörni har jag pratat med en expert! 😎
Åkte med båten till Kvikkjokk och sen fick jag en guidad vandringstur av båtföraren Björn. Då passade jag på att berätta om mitt tältbesök. Körde lite ”uo ej” med skrovlig röst. 😁 Han tyckte det lät som en ren, en vaja eller en ung ren. De brukar kunna låta lite skrovliga. Målbrottet kanske? 😂
Tror att det var jag som stökade till då jag gick vilse på den platsen du tältade. När du blåste i visselblåsan var jag redan 100 meter bort. Men kan jag inte finska.