Ett stort problem med Kvinnoöarna är just att de ligger så centralt i sjön och därmed
alltid är upptagna. Det är sorgligt! Framförallt det östra lägret där vindskyddet ligger är underbart med morgonsolen.
Forsen mellan Raslången och Halen (vid Alltidhult) tog vi oss igenom i somras också. Då hade vi också väldigt högt vatten. Detta var ju dagen innan som de knäckte kanoten
Jag hade spanat in den sträckan tidigare och hade gärna paddlat där. Jag försökte ta kajaken in där men den tvärställde sig hela tiden så jag gav upp det försöket. Så det blev att ta upp allt på vagnen och då blir den en rejäl vandring.
Att det går att ansluta från Olofström via Holjeån till IVÖsjön har jag aldrig hört men det borde dom ju veta på kanotuthyrningen i Olofström.
Tittar man på kartan (Eniro) så verkar det som att ån börjar med "Hålldammen" och då kan man ju gissa att det är just en damm där och att det därmed inte går att paddla. Kartan visar också ett avbrott.
Vidare kan där vara en del forsar, ex Rosenfors, Östafors, Forsagården m.m. Detta kan ju bara vara namn eller så är det forsar som går att ta sig förbi eller så får man bära. Det får man undersöka.
Iallafall så verkar det inte vara helt omöjligt men kanske en aning jobbigt.
//Peter