Har gjort lite research på WBT3 nu men kan inte hitta svaren på en del frågor. Vi är två som ska bo i tält och kommer vandra mest "sommartid" i lapplandsfjäll. Info Arctic Alpine Design WBT3
Fråga 1) Hur lång kan man ligga i tältet utan att vara rädd för att nudda innertältduken med sovsäcken? Jag är 184 cm lång och vill absolut inte få kondens på sovsäcken.
Totala innerlängden i tältet är ju 215 som man kan se enligt bilden nedan, men vad är längden är för "andra sluttningen".
Fråga 2) Hur långt upp når bottenduken av tältet?
Fråga 3) Går det att rulla upp framsidan av absiden som på Nallo tälten?
Fråga 4) Varför är det lägre vattenpelare på bottenduken än ytterduken? Ingen ripstop? Betyder det att bottendyken är mindre slitstark än ytterduken?
Fråga 4) Vilken av orange och grön färg tål UV-strålning bäst teoretisk sett?
Fråga 5) Vad står WBT för?
Fråga 6) Hade ni valt ett ett Helsport Fjellheimen Camp 3 om inte prisskillnaden spelade roll?Jämförelse mellan tälten på prisjakt.
Anledningen till att jag hellre vill ha en WBT3 är att absiden är så liten på Fjellheimen (där är å andra sidan ligglängden bättre)
Figur WBT3
Figur Fjellheimen
Fråga 1) Hur lång kan man ligga i tältet utan att vara rädd för att nudda innertältduken med sovsäcken? Jag är 184 cm lång och vill absolut inte få kondens på sovsäcken.
Totala innerlängden i tältet är ju 215 som man kan se enligt bilden nedan, men vad är längden är för "andra sluttningen".
Fråga 2) Hur långt upp når bottenduken av tältet?
Fråga 3) Går det att rulla upp framsidan av absiden som på Nallo tälten?
Fråga 4) Varför är det lägre vattenpelare på bottenduken än ytterduken? Ingen ripstop? Betyder det att bottendyken är mindre slitstark än ytterduken?
Fråga 4) Vilken av orange och grön färg tål UV-strålning bäst teoretisk sett?
Fråga 5) Vad står WBT för?
Fråga 6) Hade ni valt ett ett Helsport Fjellheimen Camp 3 om inte prisskillnaden spelade roll?Jämförelse mellan tälten på prisjakt.
Anledningen till att jag hellre vill ha en WBT3 är att absiden är så liten på Fjellheimen (där är å andra sidan ligglängden bättre)
Figur WBT3
Figur Fjellheimen