Jag försöker få min Garmin ETrex (Software Rev 2.05) att prata med Kartex 3.05, men utan resultat. Felmeddelandet jag får är "Ingen kontakt med GPS. Kontrollera inställningar och kablage". Visserligen stöder inte Kartex ETrex ännu (lär komma snart), men nån form av kontakt borde de väl ändå kunna upprätta. Jag har ställt in Kartex på alla Garmin-modeller (och Baud-rates) som finns, men förgäves...Mottagaren står på Garmin/Garmin.
För att utröna om komm-porten överhuvudtaget funkar på min ETrex försökte jag istället med Gardown. Denna lär klara Garmin 12 mfl, dock inte ETrex. Gardown lyckas ändå ladda ner Waypoints från ETrex:en, men alla koordinater blir 0 och formatet ser allmänt förvrängt ut...
Mina frågor:
Finns det nån funktionalitet i Kartex idag som man kan använda i ETrex och hur ställer man då in programmet?
Kan det vara nåt fel på komm-porten på mottagaren (eftersom Kartex säger "Ingen kontakt...")?
Mvh
Anders
För att utröna om komm-porten överhuvudtaget funkar på min ETrex försökte jag istället med Gardown. Denna lär klara Garmin 12 mfl, dock inte ETrex. Gardown lyckas ändå ladda ner Waypoints från ETrex:en, men alla koordinater blir 0 och formatet ser allmänt förvrängt ut...
Mina frågor:
Finns det nån funktionalitet i Kartex idag som man kan använda i ETrex och hur ställer man då in programmet?
Kan det vara nåt fel på komm-porten på mottagaren (eftersom Kartex säger "Ingen kontakt...")?
Mvh
Anders