Re: Lite fakta
Jag var tyvär bara på landbygden i Kina i den region där jag var fick inte privatpersoner äga hund.
Ok jag var bara där i ett par månader men jag såg aldrig någon lös hind det fanns en hund som jag hörde som skällde på natten men dom kineser jag bodde hos sa att snart kommer dom och tar den från honom då det blir kännt att han hund.
jag ser det så här Kött som kött det råkar bara vara att vi i väst har fått för oss att vi kan ha hund som husdjur och då kan man inte åta det köttet.
Om vi aldrig hade haft huns som husdjur så kanske vi också hade ätit hund.
MVH
KIM
Jag var tyvär bara på landbygden i Kina i den region där jag var fick inte privatpersoner äga hund.
Ok jag var bara där i ett par månader men jag såg aldrig någon lös hind det fanns en hund som jag hörde som skällde på natten men dom kineser jag bodde hos sa att snart kommer dom och tar den från honom då det blir kännt att han hund.
jag ser det så här Kött som kött det råkar bara vara att vi i väst har fått för oss att vi kan ha hund som husdjur och då kan man inte åta det köttet.
Om vi aldrig hade haft huns som husdjur så kanske vi också hade ätit hund.
MVH
KIM
peppe_malmqvist; sa:Krister,
jag vet inte om din Kina-resa var begränsad till Beijing och turistattraktionerna, men det verkar så om du säger att det inte finns några lösspringande hundar i Kina. Själv har jag bott i Kina i tre år och åtminstone på det det 20-tal platser jag rest till kan jag säga att i stort sett alla utom storstäder som Beijing och Shanghai har lösspringande hundar.
När det sedan kommer till slaktmetoderna vet jag inte om du har rätt när du säger att Sverige inte skulle vara så bra som andra. Vi kan väl jämföra det med just slakten av en hund i Kina. Jag betvivlar att du känner till hur en hund i Kina avrättas innan middag. Hunden hängs i en snara för att långsamt strypas till döds. Det anses göra köttet mört. Till och med mina kinesiska vänner som ätit hund flera gånger anser att det är rent och skärt plågeri.
Jag varken fördömmer eller gillar detta. Jag tillhör själv kategorin som beställer Tempelhund till mina laxflugor.
Fast jag tycker inte att du kan använda dina begränsade kunskaper om hundar i Kina som argument i diskussionen.
Peppe