Erkänn nu!

Kan inte gå in i en fiskeredskapsaffär utan att bli av med minst 200 spänn. Sen är jag väldigt svag för friluftskök. Står emot allt vad jag kan, men har minst fem olika kök. Använder bara ett.
 
Jo då, jag med...

Började handla friluftskläder/prylar på allvar kring årsskiftet eller så - tidigare lånade jag av sambon eftersom han ändå hade dubbla (minst) uppsättningar av det mesta som kan behövas ute i naturen. När jag sedan insåg hur mycket bättre och roligare det var med tjejanpassade prylar var det bara att sätta igång... Det finns ju massor av saker som bara väntar på att få fylla vårt "kit-förråd"! :) Nu är det han som sneglar lite avundsjukt på mina kläder och prylar, så det säger väl en del!

Sedan är det ju faktiskt så att den absolut största behållningen av alla inköp att jag alltid är torr och varken fryser eller blir för varm. Sambon var lite bekymrad på våra första turer när det regnade, var kallt, massor av snöpulsning eller något annat som kan få humöret i gungning, men en välpaketerad flickvän är en glad flickvän. ;)

Största svaghet? Mjuka och gosiga tröjor i fleece, längtar just nu efter Houdinis Power Houdi...
 
Största svaghet? Mjuka och gosiga tröjor i fleece, längtar just nu efter Houdinis Power Houdi...

Köpte den för 2 veckor sedan, helt galet sköön ;) Vill aldrig ta av mig den!
Nämen det är ju klart man gillar prylar, livet blir ju så mkt enklare med mkt prylar...hmm..eller?! :)

Önskar bara att jag tänkte igenom mina köp lite bättre, är lite för impulsiv ibland...vilket slutar med saker som ligger å dräller och knappt används.....pga av att det kanske inte var just DEN modellen som jag behövde, men den såg ju sååå bra ut!

Fortsätter alltså handla, men med mer eftertanke!

//MD
 
Att leva i förnekelse

Jag har i det längsta försökt att förneka att jag är pryltokig, och att jag skulle dras med ett omotiverat "ha-begär". Jag försöker alltid motivera mina senaste inköp med att jag "behövde" grejen, och jag hade ju gått och suktat efter den lääääänge (kanske några veckor). Föremålet för mitt intresse växlar men det är säsongsbundet och "intresse-för-dagen"-styrt.

Men jag har nu kommit till insikt. Jag erkänner; jag är en pryltok...

Hjälp mig...

Mvh /Joel
 
För de mera svagsinta kanhända det finns ett behov av prylutfasning, lägg dem här bredvid mig, så fortsätter vi med nästa steg en annan dag....
//J