Erkänn nu!

Jag erkänner, jag är prylbög, så nu är jag har jag kommit ut *haha*. Har precis köpt prylar på stora labor day-rean i USA och inser nu att det ligger en viss tillfredställelse av att köpa prylar. Jag är dock en sådan person som i princip aldrig har köpt en pryl till fullpris, då jag ofta är både envis och lite snål att jag förhandlar pris eller handlar på rea.

Så hur är det för er där ute? Vet att några av er är precis som mig... :)

Vad är ni svaga för?

Jag är mycket svag för dunprodukter, inser att jag inte behöver 4 dunsäckar utan det räcker med 3 nu. Ska dock ha en dunjacka och Klättermusen Liv ser ju skitsnygg ut!! Tyvärr ingen rea på G *snyft*... :(

// Jocke
 
Bävar för den dag jag skulle få för mig att börja med dykning!! :)

Även om jag kan erkänna att det finns en inte helt obetydlig tillfredställelse med att köpa nya prylar tycker jag att det är en ännu större fröjd att upptäcka hur bra alla prylarna faktiskt fungerar :).
 
redan erkännt på bloggen och i inlägg

Grav ryggsäcksmissbrukare,tidigare multiknivmissbrukare,finns potential att bli sovsäcksmissbrukare,ullunderkläder annat tänkbart område,och kök.Och små reseprylar..
Prova allehanda tält vore inte fel.
Ledord:lättare,finurligare.HÖÖG kvalitet.
Produkttester i utemagasinet är höjdare,liksom att kolla in på Kirou och Fjäderlätt,utsidans recensioner likaså.
Innan jag blev så här "friluftsgalen" så var katalogen boystoys,teknikmagasinet annat jag lusläste,och en tjej jag jobbade med frågade på allvar om jag var skofetischist;jag kom jämt med ett par nya stövlar eler pumps,så hon kallade mej Imelda ibland.Nu kan jag tyvärr/tackochlov mest bara titta på vakra dojor,för jag klarar inte att gå i dom..
Så det blir alltid nån ny nisch att snöa in på,vad blir det om 40 år:rullatorer,eleganta käppar,hörapparater?
 
Så det finns fler...?

ha ha ha, skönt att höra att det finns fler!

men eftersom jag inte har obegränsat med pengar så har jag faktiskt blivit så duktig (tycker jag själv!) att jag först provar nya aktiviteter innan jag köper en massa prylar. Som nu när jag gick klätterkurs, så lånade jag prylar. Men när jag insåg att jag blev fast. ja då var det ju bara att börja handla... Och nu ett tag senare så måste jag nog bara ha lite mer saker till klätterutrustningen, och ett par nya klätterskor då de jag har inte sitter riktigt så bra... :)

I alla fall så är det roligare med bra grejor, så man slipper frysa i sovsäcken, eller bli blöt i tältet, och att skidorna är bra och roliga att åka på...eller hur?!

Allt handlar om prioriteringar, väljer man det ena så får man ju välja bort det andra, ja om man inte är miljonär då. Vi som gillar friluftsliv väljer säkert bort andra saker som andra människor lägger pengar på. Eller???

/ Anna
 
vandringsgrejer, dykprylar, klättterpryttlar, fiskegrejer, jaktgrejer.. sedan har vi alla andra intressen som innebär proffs-verktyg, maffiga 3-fas powertools, stora traktorer med mera med mera.. I LÖVE MY PRYLS!!
 
Jo så är det jag är en pryl-addict. Måste pröva... mycket läggs undan för jag gillar inte att bära mer än nödvändigt, men det finns flera intressanta nicher. Cyklar är kul, mc ännu roligare, dykning, fiske och vandring, mm tur att man har innomhus verksamheter oxså....Vad reas idag?
//J
 
Erkänner!

Och jag skäms inte ens.... igår blev det ett par nya Icebug MR2.... Extreme (såklart) hehe... eftersom jag är såååå extrem av mig.... ;)

Tjejen fick ett par Asics GT2120.

Nästa blir nog en höstsäck.... lutar åt Marmot... och löparpannlampa från Silva... och...

Thomas
 
Intressant...

De flsta inläggen handlar om inköp och kopplar det till "prylbögeri" (Nörd är ett bättre ord,jag har koll på mina fördomar :).)Om man nu är intresserad av prylar så borde väl saker som design,material,produktutveckling,tekniska lösningar,användbarhet vara det som är intressant.Nej,ni är inte annat än "shopaholics" flickor,ett av de första tecknen är missriktning.


peter
 
Erkänner utan omsvep!
Men måste oxå tillägga att den riktiga kicken får jag när jag använder bra pryttlar och de funkar! Jag älskar sålunda riktigt grisigt väder, eftersom njutningen är total när man går där mitt i snödrevet och ändå känner sig behaglig. Eller när man vaknar upp i tältet efter en hel natts ösregn, och känner sig torr och go när man puttrar igång frukosten, fortfarande kvar i sovsäcken.

Mitt bästa mat-minne var när jag satt uppkrupen på en klippavsats ut mot Atlanten, och väntade på färjan som skulle ta mig mellan öarna på yttre hebriderna. Satt där "mitt i kläderna" (hand upp alla som minns Berghaus Trango Extreme!) i snålblåsten och regnet, och avjöt en kall konserv korv och vita bönor - fullkomligt varm och torr.

Då mår man ju!

/Per