Fast jag inte provat alternativen tycker jag latex fötterna är kalla, generellt. Jag försöker kompensera det med lite olika material i strumpor/sockar. Jag har även testat lite olika kombos, typ tunna coolmax med hemstickade raggsockar i ylle. Inget vill riktigt funka. Torra varma fötter får jag inte. Latexen är hal så man måste ha något utanpå, typ en stor tubsocka eller Neoprenstövlar.
Det blir snabbt klumpigt och trångt. Om fötterna har trångt, blir dom kalla. Latexen är ömtålig också så man måste ha något utanpå av det skälet också.
Alternativen för mig är troligen gortexfötter eller (faktiskt) bara muddar.
Jag undrar om man inte kan beställa den där gråa torrisen som Hobie-butiken säljer med bara muddar eller att man få den med gortexfötter. Den sys ju upp mot beställning. Det måste bara vara en prisfråga. Jag skulle nog kolla den i verkligheten och fråga möjligheterna att få den med egna fötter.
Teknikern som har rätt kunskaper moddar sina egna torrisar och har riktiga nepronstövlar fastlimmade. Det är nog ett mycket bra alternativ, särskilt som han använder torrdräkt.
thomas