Skön byxa vid rätt användningsområde
Jag har haft mina Conrad Kain i knappt ett år, 5 veckors användning. Jag tycker att de är mycket sköna och funktionella. En lång jacka är dock ett måste. Jag har mestadels använt mina till turskidåkning och då är de helt suveräna. Jag har även använt dem vid bestigning av ett par toppar i alperna och en vecka snowboard. Nu till det negativa. De har gått sönder tre gånger, först ett par hål som på något mystiskt sätt uppstod vid vid snowboardåkning, sedan en lossad tejp i sömmen i grenen och senast ett hål av en isyxa (som dock knappast beror på byxan, utan av min klumpighet). Till Tierras fördel ska sägas att de har lagat byxorna gratis vid samtliga tillfällen. Nästa gång blir det dock ett par i robustare tyg. Lättviktsbyxor håller helt enkelt inte för det kag utsätter dem för. Jag önskar nog även en något högre byxa för viss typ av användning. Jag har för mig att Tierra har bytt material i byxorna sedan förra säsongen, mina var i paclite, numera är de nog i XCR. Förhoppningsvis tål dagens modell mer än mina.
Lycka till i byxdjungeln.
/Nicklas