power!
Tjenixen!
Jag använder ett underställ i powerstrech när kylan faller på. Detta är ett utmärkt material med en massa användningsområden. Det andas betydligt bättre än windstopper, bra då man under svettiga aktiviteter under vår-sommar-höst behöver ett lätt värmelager när man rastar eller står stilla en längre period (säkring vid klättring, fika, strech mm). Kombinerat med ett överdragsplagg får du egentligen en "windstopper" med den skillnaden att användningsområdena blir fler.
Vintertid har du ett 1:a lager som heter duga. Blir det snorkallt lägger du bara till ett tunnare lager under så är saken biff.
Jag använder mitt ställ hela året och tröjan är det plagg jag använder mest i hela garderoben. Suveränt!
Windstopper är mer ett ytterlagerplagg tycker jag (när det inte regnar eller snöar). För närvarande har jag en väst som är helt perfekt hela året även den. En jacka tror jag inte hade varit lika användbar om man är så där lite mindre extrem till läggningen, då duger en väst bra.
För mig är detta den perfekta kombinationen. Powerstrech från topp till tå + en väst i windstopper för bålen som kan behöva lite extra värme och vindskydd när det blåser snålt (Sen har jag gärna ett par byxor också men det kanske är underförstått?).
Hoppas du är nöjd!
Johan