Erfarenheter av kajak-import.dk?

Hej!
Jag funderar på att beställa kajak från http://www.kajak-import.se/havkajak-tilbud.html då jag söker en kajak till ett billigt pris men som ändå kan ge mig som relativt nybörjare sköna turer på vattnet. Detta låter ju som väldigt bra erbjudanden, men det är ju läskigt att köpa grisen i säcken, ngn som har erfarenhet från kajak-import och/eller dessa kajaker?
Tacksam för svar!

Har ingen erfarenhet med de, men på sin hemsida skriver de jo rätt mycket bullshit, t.ex. "Glöm inte, att en kajak måste ha en längd på 5 meter eller mer för att vara riktningsstabil och ha en bredd mellan 55 cm och 59 cm för att vara så stabil, att den kan ros av nybörjare. Är den över 60 cm, blir den tung att dra genom vattnet."
Dessutom anser jag att ställen som säljer sina prylar jämt med typ 50% rabatt är inte seriösa.
Jag köpte min första kajak hos en renommerat lokalt handlare, klart värd de extra pengar.

Trots lite varningens ord här så köpte jag faktiskt kajak från detta företag och är riktigt nöjd! Både med servicen och kajaken! :)

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg