Låter bra! Får jag gissa att det är en Urberg Food&Soup 480ml du har?
Thermos Stainless King och Urberg Food&Soup ser misstänkt lika ut. Någon som vet om Urberg är ett nordiskt systerbolag eller kanske en kopia?
Ja, det är den (men den hette möjligen något annat när jag köpte den, men det är samma mojäng). Jag har haft min i några år. Kanske inte den friluftsmojäng jag använder mest, men den får följa med ut ibland på någon friluftsdag med barnen, eller när man är på fjällvandring och man vill ha med lagad mat för dagen, utan att behöva mecka med kök och sådär.
Den har - som sagt - fungerat väl till vad jag använder den till, men jag har inte haft något annat att jämföra med, kan inte specifikationer som "isolationsvärde" och sådär, men jag är nöjd med den här grejen.
Det enda minuset (om det är ett minus) är att själva "Utberg"-etiketten ramlade av fort (det var en vanlig klisterdekal) och där den suttit finns ett mörkare område (jag antar att termosen i övrigt kan ha blivit blekt?)
Minns jag rätt blev det Urberg för att den var "lagom" i både storlek och pris och jag har sedan den köptes in inte sett behov av att byta.