Hej! Jag ska köpa en mattermos, och vid research har jag nått ett par fabrikat som jag inte hört om tidigare.
Någon som har erfarenhet av dem här?
Det ena är Urberg, exempelvis "Urberg Vacuum Food Jar".
Det andra är HydroFlask, och då i synnerhet modellerna "Food Flask".
Jag har även givetvis läst om produkterna från Thermos,
och likaså sållat bort Primus då deras mattermosar är snarare färg än funktion.
Men det hade varit intressant att veta hur Urberg och Hydroflask mäter sig mot Thermos - eller om de rentav är likvärdiga med primus.
Mitt önskemål är en termos på ca 0,5-0,7 liter som varken är djupare än 15 cm eller kostar mer än 350 kr.
Sedan får den ju gärna hålla värmen bra också
Sedan har jag även läst att det till skillnad från en vanlig mattermos finns "lunchtermos", som ska vara grundare och bredare likt en vanlig matlåda. I mina öron låter det som att de inte lär hålla värme så bra då eftersom locket blir större.
Någon som har erfarenhet av dem här?
Det ena är Urberg, exempelvis "Urberg Vacuum Food Jar".
Det andra är HydroFlask, och då i synnerhet modellerna "Food Flask".
Jag har även givetvis läst om produkterna från Thermos,
och likaså sållat bort Primus då deras mattermosar är snarare färg än funktion.
Men det hade varit intressant att veta hur Urberg och Hydroflask mäter sig mot Thermos - eller om de rentav är likvärdiga med primus.
Mitt önskemål är en termos på ca 0,5-0,7 liter som varken är djupare än 15 cm eller kostar mer än 350 kr.
Sedan får den ju gärna hålla värmen bra också
Sedan har jag även läst att det till skillnad från en vanlig mattermos finns "lunchtermos", som ska vara grundare och bredare likt en vanlig matlåda. I mina öron låter det som att de inte lär hålla värme så bra då eftersom locket blir större.