Erfarenhet av Ortovox X1?

I vintras undrade jag om någon hade någon erfarenhet av X1 trancievern. Antar att den var för ny på marknaden för att någon skulle ha hunnit att testa den då eftersom jag bara fick svar om M2, Barryvox osv.

Jag funderar fortfarande på att köpa en egen tranciever då jag har hyrt så många gånger att det nu hade lönat sig att köpa en från början.
Har mest erfarenhet av F1 och är därför intresserad av X1 då de verkar på pappret hanteras på liknande vis, men har även testat M2 och Barryvox vid flera tillfällen och även "provat" Pieps, Tracker och Arva.

Lutar för tillfället åt en F1, men ...

/John

X1

Jag skaffade X1:an förra säsongen då min M1:a la ner. Jag körde med den resten av säsongen, ungefär en månad och den fungerade utmärkt. Har inte haft chans att testa den på riktigt (som tur är), men vid övening med den så var den väldigt lätthanterad. Den ska enligt ortovox vara mer robust än M-modellen. Kan vara en anledning till att de går tillbaka till den gamla F-designen. Jag skulle rekomendera att skaffa X1:an framför M1:an pga att M-serien inte verkar hålla måttet. Många går sönder! Skaffa X1:an eller F:1an! De håller i de flesta fall.
/Jon

X1

Köpte min X1 förra säsongen och hann öva med den 2-3 ggr.
Tycker att den är ok att söka med så länge det inte är fler än 1 eller 2 sändare. I ett sök med 4-5 sändare blir det svårt att få något grepp om situationen, speciellt när den börjar "switcha" mellan de olika
"sökprogrammen".

Kommer antagligen att byta till en helt analog denna säsong.

analog

Jag har helt enkelt övat mest med analoga trancives och och tycker att jag söker snabbast och mest effektivt med dem, oavsett om det är ett multippelsök eller inte. :)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg