marmotta; sa:Att förutse vindriktningen är en gudagåva. Den hade jag velat ha i Trollheimen 2005.
Uppenbart är att fältherreegenskaper behövs i rikt mått, förutseende och tur....
marmotta; sa:Att förutse vindriktningen är en gudagåva. Den hade jag velat ha i Trollheimen 2005.
marmotta; sa:inte ut helt säkert om det verkligen krävs TVÅ?
jamo; sa:marmotta; sa:inte ut helt säkert om det verkligen krävs TVÅ?
1 teleskopstav räcker, men då säckar fotändan lite, såvida du inte använder en pinne eller något annat tillgängligt förstås. 2 teleskopstavar där 1 används i nära maxlängt för huvudände (mot dörren) och 1 i minimilängd för fotänden är väl optimalt. En liten aluminiumbåge med linögla kan man förstås ta med istället för fotändan om man vill, den behöver bara vara runt 40 centimeter har jag för mig så det blir inte många gram.
¤Corax¤; sa:Kan rekommendera Integral Designs MK 1 lite.
http://www.integraldesigns.com/prod...=8833384&CFTOKEN=81565399&mainproducttypeid=5
Har stått emot allt som naturen haft att erbjuda.
<i>Mitt tält på lagom avstånd från en lavin på GII/GIII, Pakistan.</i>
Strykarräven; sa:om du bestämmer dig för något av Tarptents tält, så hör av dig innan.
Spöket; sa:North Face har kommit med ett tält som heter Solo 12 vilket kan vara värt att spana in. En personers enkelvägg, angiven maxvikt 1,12 kg.
Med vänliga hälsningar,
Aina
Strykarräven; sa:Hej Peter,
om du bestämmer dig för något av Tarptents tält, så hör av dig innan. Jag ska efter moget övervägande beställa ett Squall 2, och sen vänja mig vid att sätta upp det med resterna av ett trashat metspö när jag springer (lätt!) resp en vandringsstav när jag, ja, vandrar.
Tycker således att Tarptents Rainbow ser mycket, mycket fint ut...
Ausmärkt! Emotser dina argument för att välja just den modellen, liksom Peters för att välja sin modell. Jag vet ju inte precis att den jag sett ut är den bästa...Martin Fjaderlatt.se; sa:Strykarräven; sa:om du bestämmer dig för något av Tarptents tält, så hör av dig innan.
Jag kan tänka mig att haka på vid en sån beställning, om det går att samordna.
Ett Rainshadow 2 tänkte jag mig.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Enväggstält - hiss eller diss? | Bo och sova | 29 | ||
Mer/mindre kondens i ett enväggstält på vintern? | Bo och sova | 4 | ||
Enväggstält | Bo och sova | 40 |