Ensamtältare.

Re: Re: Jag vill ha en tarp,jag vill ha en tarp...

Nordesjö; sa:
ping; sa:
Jag vill inte ha en Tarp,oavsett om det är ett yttertält eller en 'riktig',jag söker ett TÄLT.

Tarptent är TÄLT.
Särskilt om du räknar enkelväggiga tält som "TÄLT". Ett Double Rainbow med extra innertak är bra mycket mer tält än de flesta enkelväggingar - se det som en enkelvägging med absider. Kring kilot. Plats för 2.

Jag var inne på Tarptent's sida,och du har rätt,bör räknas som tält.Tål att tänkas på.

peter

eriksjoberg; sa:
ping; sa:
Jag har/hade (Beslagtaget som varandes krigsmateriel?) ett McKinley Duolite ...

Ursäkta om jag missat det. Vem tog ditt tält? Varför?

Jag har inte hittat ett enda tält i Krigsmaterielförteckningen:
http://www.isp.se/documents/public/se/pdf/lagar/kmlistan.pdf

Dessutom, om man fick för sig att vissa tält skulle vara krigsmatriel, inte skulle man då välja ett McKinley?;-)

/Erik

Jag vet vilka dom är,men deras motiv är lite luddiga.
Inte för att jag bryr mig,men det börjar bli påfrestande.

Kan berätta en liten historia istället:

Jag hade en trasig mössa en gång i tiden,och det är ju inte bra.För att inte behöva kämpa mot min mössa,så fokuserade jag på att skippa mössan och åka till ett varmt ställe där man inte behövde en mössa (Jag har alltid haft fler mössor,ingen speciellare än någon annan,utan till olika syften).Men en del personer tyckte att jag gjorde det för lätt för mig genom att bara plocka fram en ny mössa hela tiden,så för att få den gamla mössan att betyda nåt plockade de bort allt annat än den gamla mössan,för att jag måste ta itu med nåt som inte var nåt större problem till att börja med.Men med tiden (8 år) har konsekvenserna blivit för stora,så istället för att göra det rätta så fortsätter det.

peter

Nyp i näsan.

Kollade igenom förrådet idag,ännu flera mössor (Däribland den trasiga :) ) var stulna.Tre st Balaclavor och ett par Skidhandskar saknades också.Det blir kallt i vinter.

peter

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg