Mitt stalltips är att du då tar 'motorvägen' tvärs genon Sarek, dvs genom Rapadalen och sen Ruothesvagge och vidare förbi Ahkka till Padjelantaleden och Änonjalme. Då går du genom de mest välbesökta områdena, vilket är tryggt när man går ensam (det är ändå rätt sparsmakat med möten). Dessutom skulle jag säga att du erbjuds mycket av det vackraste Sarek har att erbjuda.
Helt utan potentiellt svåra vad är det svårt att garanteras i Sarek, eftersom det varierar så mycket, men den vägen är det väl egentligen bara ett vad som brukar vara lite knepigt, strax innan du kommer till Skarja.
Specifikt rekommenderar jag höga vägen på norra sidan om Rapadalen, för det är så vackert som det kan bli i Sarek (och banne mig världen) och det är väl också mer eller mindre en av de parametrar du angav. Du får inte vackrare tältplatser än där (så se till att du inte sitter med svartepetter-tältning nere i Rapadalen).
Ruothesvagge är mycket lättgången (modulo Sarek), så det är bara att tuta och köra där. När det kommer till toppturer så är ju som du skriver Skierfe given, och Låddebákte är i princip ett måste med. Båda dessa är lätta och säkra. Du har massvis av andra val längs vägen, men en personlig favorit är Ahkka. Det är verkligen Lapplands drottning.