Jag har en färdigbyggd stripkajak (Isfjord), där främre skottväggen ska flyttas. Väggen är lös och sluttar lite framåt, och det blir alldeles för krångligt att försöka få fast den med glasfiberremsor och epoxy. Utrymmet är ganska bökigt och trångt att arbeta i (mitt emellan luckan fram och den lilla sittbrunnen).
Har något tips om något enklare sätt att få fast skottväggen? Det ska helst vara något som:
- är snabbt och enkelt att få dit (utan att man behöver 5 armar...)
- fyller ut mellan skrov och skottkant (är inte helt perfekt passform)
- är tillräckligt starkt för att hålla emot fötterna när man paddlar
- gärna är vattentätt (silikon?), så att man slipper dra epoxy över (själva väggen är redan vattentät - plywood med ett lager epoxy)
En nödlösning kan vara att först limma bara för att få fast den, och sedan laminera över, men det skulle jag helst slippa...
Några tips?
Har något tips om något enklare sätt att få fast skottväggen? Det ska helst vara något som:
- är snabbt och enkelt att få dit (utan att man behöver 5 armar...)
- fyller ut mellan skrov och skottkant (är inte helt perfekt passform)
- är tillräckligt starkt för att hålla emot fötterna när man paddlar
- gärna är vattentätt (silikon?), så att man slipper dra epoxy över (själva väggen är redan vattentät - plywood med ett lager epoxy)
En nödlösning kan vara att först limma bara för att få fast den, och sedan laminera över, men det skulle jag helst slippa...
Några tips?