Enkelstång teleskopisk

Funderade på om det inte vore som enklast att sy ett eget tält som GoLite Shangri-La 3, det som verkar svårast är väl att få tag i en bra enkel teleskop stång, nån som har en bra site som säljer såna. Runt 155-160 cm lång tänkte jag.
 
Stavar?

Varför inte använda vandringsstavar ? Lägg till 3 st remmar och du har en justerbar stång! Då har du dubbel användning av stavarna :)
Se bild...

/p-a

Stvstång.jpg
 
Senast ändrad:
Det fungerade ypperligt! Till veckan blir det ett skarpt test i samband med fisketur. I och med att spännremmen ställer höjden på stången så blir den ju steglös. Återstår att se vad den pallar med men det kändes onekligen bra.
 
Jajemensan

Det var bra, ska kolla om min teleskopskidstav kan räcka. Om man drar ut den max borde det räcka, kan ju faktiskt sy tältet efter detta också. Så jäkla noga är det väl inte.
 
Gud va ni e fiffiga, det var en bra ide, har ochså funtat på att sy ett pyramidtält, nu vet jag hur man får till stången, tack aspen !
peter1959
 
Stavstång

Hittade tipset på owareusa.com. Titta under Alphamid och leta sedan efter 'pole connector'. De har mycket annat roligt oxå.

Jag har använt denna metod i några år. Har man bara skruvat ihop teleskopstavarna ordentligt så de inte trycks ihop så fungerar det kanonbra.

/p-a
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg