På dom Husqvarna symaskiner jag använt så blir det lågfartsläge (stark) när man drar ut den ringen.
Jag är inte hundra, men den här varianten verkar funka annorlunda än de maskiner där man spolar upp undertråden på höger kortsida av maskinen. Jag har inte hunnit testa senaste fyndet än, men jag tror att den har en enda växel och när man drar ut axeln som sitter uppe vid det svarta hjulet så kopplar man ur nål, frammatning mm. Stämmer det med hur din funkar Peter1959?
Vad jag förstått finns det en firma som köpt rättigheterna till alla instruktionsböcker för gamla Husqvarna symaskiner. Om inte den lokala Husqvarna symaskinåterförsäljaren kan ta hem instruktionsbok så kolla med http://www.hallstasymaskiner.se/
Jag har för mig att det var där jag fick reda på att det går att få tag i nytryckta instruktionsböcker till alla gamla Husqvarna symaskiner.
Per
Tack för tipset om Hallsta! Jag ska kolla med dem, handhavandet skiljer sig förmodligen inte så mycket från andra modeller men det kan vara värt en koll.