Hej igen!
Jag håller nu på att leta cykeljackor i GT eller Event som skall vara tillräckligt vida i ärmarna - detta för att modda till med neoprenmuddar i ärmar och hals. Men innan jag slår till så vill jag kolla en sista gång. Om det skulle vara någon som har hittat en jacka som håller sträck mot mina krav?
Jag repeterar:
-------------
Jag vill:
INTE ha heltäta latexmuddar vid ärmslut.
INTE ha huva.
INTE ha en massa fickor.
INTE ha en pösig o o-tight design.
INTE ha nån himla speciel midjelösning med något försök till vattentäthet.
Jag VILL:
-ha ärmslut (neopren?) som går att öppna så mycket att man kan få upp ärmslut över armbåge. (Det behöver alltså inte vara heltätt.)
-ha en enkel och halvtätbar (neopren?) halsförslutning.
-ha en möjlighet att öppna ordentligt i halsen för ventilation.
-ha en enkel dragsko i midjan.
-ha tight och välskuren design.
-ha jackan sydd i ett "andastyg" (vattentätt helst tejpat membrantyg)
Jag vill ha en enkel och flexibel no-tjafs-solution som funkar eländiga dagar, varma dagar och även under cykelturen till kajakklubben.
----------
Jag kommer inte tjata mer än just denna lilla "påminnelse". Jag skulle tro att alla blandade frågor i princip är besvarade i de två sidor som redan producerats. Jag behover alltså inte veta vad du vill ha istället eller varför. Jag vill bara kolla om det MÖJLIGEN har kommit upp något nytt spännande att titta på innan jag sätter nålen i membranet... ;-)
Jag håller nu på att leta cykeljackor i GT eller Event som skall vara tillräckligt vida i ärmarna - detta för att modda till med neoprenmuddar i ärmar och hals. Men innan jag slår till så vill jag kolla en sista gång. Om det skulle vara någon som har hittat en jacka som håller sträck mot mina krav?
Jag repeterar:
-------------
Jag vill:
INTE ha heltäta latexmuddar vid ärmslut.
INTE ha huva.
INTE ha en massa fickor.
INTE ha en pösig o o-tight design.
INTE ha nån himla speciel midjelösning med något försök till vattentäthet.
Jag VILL:
-ha ärmslut (neopren?) som går att öppna så mycket att man kan få upp ärmslut över armbåge. (Det behöver alltså inte vara heltätt.)
-ha en enkel och halvtätbar (neopren?) halsförslutning.
-ha en möjlighet att öppna ordentligt i halsen för ventilation.
-ha en enkel dragsko i midjan.
-ha tight och välskuren design.
-ha jackan sydd i ett "andastyg" (vattentätt helst tejpat membrantyg)
Jag vill ha en enkel och flexibel no-tjafs-solution som funkar eländiga dagar, varma dagar och även under cykelturen till kajakklubben.
----------
Jag kommer inte tjata mer än just denna lilla "påminnelse". Jag skulle tro att alla blandade frågor i princip är besvarade i de två sidor som redan producerats. Jag behover alltså inte veta vad du vill ha istället eller varför. Jag vill bara kolla om det MÖJLIGEN har kommit upp något nytt spännande att titta på innan jag sätter nålen i membranet... ;-)