Hej,
Jag håller på att titta på tält till sommaren och höstens vandring. Har tittat lite på tidigare trådar men slänger iväg en egen, hoppas det är okej. Tanken är att använda tältet på fjället sommar och höst men även i skogen. Ett problem jag har är att jag vill kunna använda tältet både själv men även kunna ta med en kompis och hunden. Jag förstår att vikten här kan öka men det är något jag kan leva med. Just nu har jag hittat tre olika tält som jag är intresserad av men är öppen för andra idéer. Då jag är ny och inte riktigt vet vad jag ska titta efter skriver jag här. Har ni några tips på bra saker att titta på när man väljer mer än vattenpelare och vikt tar jag gärna emot det med. Tälten jag tittat på är:
Tack på förhand!
Jag håller på att titta på tält till sommaren och höstens vandring. Har tittat lite på tidigare trådar men slänger iväg en egen, hoppas det är okej. Tanken är att använda tältet på fjället sommar och höst men även i skogen. Ett problem jag har är att jag vill kunna använda tältet både själv men även kunna ta med en kompis och hunden. Jag förstår att vikten här kan öka men det är något jag kan leva med. Just nu har jag hittat tre olika tält som jag är intresserad av men är öppen för andra idéer. Då jag är ny och inte riktigt vet vad jag ska titta efter skriver jag här. Har ni några tips på bra saker att titta på när man väljer mer än vattenpelare och vikt tar jag gärna emot det med. Tälten jag tittat på är:
Friluftsvaror
Sveriges första outdoorbutik som sedan mer än 50 år erbjuder funktionella friluftsprodukter för små och stora äventyr.
www.friluftsvaror.se
2-Person Trekking Tunnel Tent Nylon
2-Person Trekking Tunnel Tent Nylon från Urberg är ett lätt tunneltält med gott om plats för två personer. Den klassiska tunnelformen gör tältet mer vindstabilt och ni får en stor absid där packningen kan förvaras och där ni kan sitta och umgås i skydd från regnet. Tältet är tillverkat i...
www.outnorth.se
Romsdal 2-Person Tent
Rymlig och stabil lättviktare för 2 personer. Superlätt och stabilt vandringstält för den kräsna. Duken i silikonbelagd ripstop nylon skyddar väl mot väder och
www.bergans.com
Tack på förhand!