Hej
Tack för era svar. Bra tips med nrk.no!
Laisdalen verkar ju helt klart varierat och fint. Första bilden på google är från länsstyrelsen och bekräftar helt klart att det finns både älv, furuskog, björkskog och kalfjäll =D:
Sen så finns det ju ett problem med min plan.. jag vill gärna vara i fjällen men jag har ledigt så att jag kan vara ute sista veckan i Juni och de tre första veckorna i Juli. Det är ju tidigt för stora delar av fjällen kanske.
Har kollat endel på Börgefjell. Det verkar vara ett trevligt område att tillbringa en del tid i. Rätt avsides då men så får det väl vara kanske. Men min tidsram är nog för tidig för det området trots allt. Om inte Växthuseffekten räddar mig =D
Skarvheimen är ju fint och tycks ofta ha mest barmark andra halvan av juni enl senorge.no Det är ett område jag redan har nån slags koll på (varit där ett par gånger samt läst och kollat kartor, hrm, tillräckligt mkt) så det kan ju fungera som en plan B allra minst.
Efter att ha funderat sin jag skrev tråden har jag nog kommit fram till att det bästa vore ett par depåer i ungefär samma område och att röra mig i cirklar runt dem. Så vitt jag vet blir det lika bra upplevelse som att gå långt, men jag vet ju redan att det blir jävligt kämpigt att gå långt med så mycket packning och hinna fram innan maten tar slut osv, så då är det nog bäst att gå i cirklar.
Tack för eran input hittills!!
Massivturen verkar ju helt fantastisk nån gång när man vill fokusera mer på att vandra.
Det är lustigt, när jag är i stan tänker jag att det kan bli tråkigt att vara ute länge. Men jag har nog aldrig haft tråkigt på tur, någonsin egentligen. Vi får väl se.