En hunter

Jag har precis gjort färdigt en hunter.

Stålet är CPM154CM Med skaft i Desert Ironwood.

Lägnden är 220 mm
Bredden 32 mm
Tjocklek 5 mm.

Seved

Hunter2-1.gif

Hunter-i-handen.gif

Hunter1-2.gif

Hunter2-1.gif

Tackar :). Jag ska 2500:- för den, när den är färdig. Men den är beställd. Har inte pratat med henne på ett tag, så jag vet inte om hon vill ha den än.

Japp det blir en vikslida till den. Jag ska fästa en concho i den så ska jag färga å mönstra den.

Seved

riktigt fin. gillade träslaget (desert ironwood låter coolt också)
Hur går det med den stora utsidankniven då? :)

BZ/

Japp det är ett riktigt fint träslag. :)

Jodå jag har grovslipat 3 st blad så nu har jag bara 2 kvar så ska jag börja finslipa dom.

Seved

Kanonfin Seved! Den där Desert Ironwood är en pärla. Hur mycket har du kvar? Kanske läge att tinga en liten petty ;). (Petty är en kökskniv. Den är behändig i samband med bl a lökhackande).

En liknande skapelse fast med något delikatare och smalare blad i CPM 154CM med Desert Ironwood-grepp skulle vara ett riktigt fint tillskott till mina andra köksknivar
Sneaky.gif

~Paul~

Kanonfin Seved! Den där Desert Ironwood är en pärla. Hur mycket har du kvar? Kanske läge att tinga en liten petty ;). (Petty är en kökskniv. Den är behändig i samband med bl a lökhackande).

En liknande skapelse fast med något delikatare och smalare blad i CPM 154CM med Desert Ironwood-grepp skulle vara ett riktigt fint tillskott till mina andra köksknivar
Sneaky.gif

~Paul~

Tackar Paul. Ja Ironwood går alltid att få tag på och CPM154CM är ju ett kanon stål. Det finns ju lite tunnare CPM154CM oxå.

Seved

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Frandsén91 Cold Steel Master Hunter :/ Utrustning allmänt 7
seved1 Tugnt taperad Hunter Utrustning allmänt 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg