Jag tror inte att du behöver göra ett djupare fingerurtag Seved. Det räcker med längre handtag .
~Paul~
Nej inte djupare men jag tänkte slipa bort lite av slipfasen, så att den blir lite kortare så att säga.
Seved
Jag tror inte att du behöver göra ett djupare fingerurtag Seved. Det räcker med längre handtag .
~Paul~
Personligen så tycker jag annorlunda, den skulle duga bra åt mig, vill inte ha ett långt handtag då jag endast använder bakre delen av handtaget.
Så den skulle sitta fint åt mig som den är nu, coating, vad gör det med kniven rent praktiskt, är det "smink" för att den ska se flådigare ?, för egen del vill jag inte impa, utan hugga o njuta av att jag har en kniv som jag kan lita på.
Jag förstår att ska du göra knivar åt flera så kan ju du inte dutta hit o dit med specialönskemål från var o en, det räcker som du tänkt göra gott o väl, det kommer att bli en kniv-era som kommer att sätta spår i historien bland utefolket när de förklarar för nyfikna var kniven kommer ifrån, och hur den kom till, jag tror det är lite unikt faktiskt, ditt projekt Seved, det tycket jag är häftigt, och det är du värd efter allt jobb , planering och inte minst ekonomiska utlägg för att det här utsidan-kniv-projektet kunnat ros i hamn, du har min respekt ska du veta.
Förstår även att omgivningen berörs, du har som jag en fruga som stöttar i stället för omöjligör, det är många gånger en förutsättning, det är därför jag är extra tillmötesgående till min tjejs påhitt o kostsamma projekt veckorna innan jag presenterar mina....förlåt min skapare....( frugan vet om min strategi,hon är likadan...)
Men som jag skrev, det är min ovetenskapliga åsikt som kommer av allt huggande i skogarna under åren.
Vad säger du seved, kan den bli min ?
Tack för dom fina orden dom värmer ska du veta, i ett knivmakarhjärta. Ja jag har en MYCKET förstående hustru det måste jag understryka annars skulle det inte funka. Ibland så säger hon att näe nu måste du spika lister i hallen och det får man ju förstå.
Ja huggaren passar mina händer rätt bra men jag har små händer och gjorde den efter mina händer He he. Lite längre handtag tror jag inte är så dumnt även för små händer. Men vem vet det kanske blir två sorters handtag. Den största fördelen med cotingen tycker jag är att det är ett rostskydd, och ska man göra taktiska knivar så bör man ju cota dom eller blästra . Så tycker jag det är snyggt jag får nästan våta drömmar av en mattsvart kniv.
Ja jag hoppas jag kan hjälpa till genom göra knivar till folk som gillar att vara ute i skog och mark antingen om man bara gillar att ströva omkring, gå på tur, Fiska eller jaga eller vad man nu gör ute i det fria. Ja lite unika blir dom ju i och med att dom bara går att få genom Utsidan. Ja det kostar ju endel att ligga ut med dom pengarna men jag föredrar att göra på detta sätt faktiskt.
Just den här tänkte jag göra lite tester med å lägga ut på youtub. Men jag har en som är härdad och halvt färdigslipad som är drygt 4 mm tjock 4,7 mm har jag för mej. Annars gör jag gärna en 6 mm åt dej.
Seved
Det finns redan, kolla närmsta pizzeria... Kebabkniv! Tyvärr har jag ingen själv..Tur att man kan snickra numera med elektrisk skruvdragare. När får vi elektriska knivar? ;-)
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
En mindre huggare | Utrustning allmänt | 7 | ||
Coating på insidan av ryggsäck | Utrustning allmänt | 8 |