En huggare klar för coating

Den är den första av denna modell.
Den är 330 mm lång, 45 mm bred och är gjord av 6 mm 5160 stål. Skaftet är gjort av grön canvasmicarta. Ursäkta den dåliga bildkvaliten.

Seved

P-vggen.gif

I-handen-3.gif

Daaaamn

Det där var ingen dålig pryl!
Canvasmicartan e snygg. jag hade nog gillat ett mattare blad dock... Men du får ta min kommentar för vem den kommer från... han den där med små fällknivar :)

BZ/

Det där var ingen dålig pryl!
Canvasmicartan e snygg. jag hade nog gillat ett mattare blad dock... Men du får ta min kommentar för vem den kommer från... han den där med små fällknivar :)

BZ/

Nej det är en rejäl pjäs. Ja bladet är inte så blankt som det ser ut. Det är vanlig slipfinnish på det. Ha ha inget fel på fällisar.

Seved

Ja iaf tygnden är ju bra den får man ju automatiskt med ett lågnt blad. Ju längre desto bättre kan man säga. Inom vissa gränser förstås. Jag gör ju kortare huggare i 6 mm stål och dom är ju inte lika bra på å hugga. Men man måste kunna hugga någorlunda bekvämnt oxå.

Seved

Du sabbar mina planer med hantverket, skinn, kläder, oljemålning, solbrännpunktmatta för villaväggar etc, håller på o tillverkar en fällkniv nu, återkommer om några vintrar med bilder...

Aha jag undrade just var du va. inte undra på att du varit borta så mycket som du har att göra. Det här borde väl vara en kniv i din smak.:D

Seved

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seved1 En mindre huggare Utrustning allmänt 7
Skaraborgaren Coating på insidan av ryggsäck Utrustning allmänt 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg