En 70-tals Ikeasoffa.....

Köpte på blocket en tresitssoffa för 100 spänn, den var i skinn o kom från Ikea.

Jag håller nu på o syr en jacka o ett par brallor i skinn, det blir lite Macahan-stuk på det, alltid skrämmer det väl bort nån ute i skogen så man får va ifred...
Ska handsy resten av sömmarna som är kvar på jackan med becktråd eller nåt lämpligt, så hela jacka som byxorna är, sydda för hand.
Jag gjorde midjan hög på byxorna, det är skönt när det är kallt.
Båda plaggen är stora så jag får plats med mycket kläder under.
Jag smorde in dem med Fiskarsmorning.

Jag syr när jag ser på TV o när jag fikar, jag gillar att göra nåt medans jag gör något annat, det har hängt i sedan jag var liten, farsan klagade på att jag alltid hade leksaker när jag åt mat, jag kunde tydligen inte bara äta som alla andra...

Men tipset är att man kan billigt göra allt möjligt av läder/skinn till friluftslivet, kaffepåse,hatt,väst,etc, då man köper möbler som man flår...

Bilagor

• SANY0760.jpg
    SANY0760.jpg
    84.2 KB · Visningar: 924
  • SANY0766.jpg
    SANY0766.jpg
    54.4 KB · Visningar: 922
Håller även på med en klänning till frugan som passar min outfit, här är den halvfärdig, pärlsömnaden tar evinnerlig tid.
Mockasinerna ska det sys pärlor på med vartefter.
Blommorna är inte färdigsydda på bilden.
Klänningen är gjord av två lammskinn som jag köpt, allt är handsytt, funderar på o göra såna här grejor, kanske de finns någon som vill köpa dem.

Bilagor

• SANY0755.jpg
    SANY0755.jpg
    61.2 KB · Visningar: 794
Snyggt arbete!
Fiffig "lösning" med regleringsmöjligheterna på sidorna på byxan. Kan vara bra när konjunkturerna går upp igen;)

Lycka till!

snyggt!

ser man till att passa in skinnet rätt är ju brallorna också infjärtade och klara, redan från start.

skämt å sido, ap-snyggt jobb och en grymt kreativ idé för att komma åt annars svindyrt läder!!

Tack niklas !
I början tänkte jag, va jobbigt det här blir... men efter ett tag så kom jag på att det är trevligt o kul.
Framför TV: n kan man göra de långtråkiga bitarna, klippa/skära ut smala remsor, göra hål o sånt.

Sedan kan man ju ta med vissa skinnsömnadsdelar med sig till skogen när man ska ut o övernatta, då är det mysigt framför brasan o sitta o snacka o pilla med skinnsömnaden.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg