Personligen skulle jag inte vilja har massa elsaker när jag paddlar. Dom drar rätt mkt ström som sagt och risken att de bli vattenskadade finns men det kanske funkar om du bara paddla ngn kort sträcka och inte ska sova ute.
Vilka neoprenhandskar har du använd? Jag brukar använda Hikos 3mm Handskar när det är riktig kallt, de är väldigt varma och jag kan starkt rekommendera de. Har tex tagit på mig dessa på morgonen när det var typ -5 grader under natten och handskarna vart helt igenomfrysen då de vart komplett blöta på kvällen och Handskarna blev varma väldigt fort - var aldrig jobbigt på mina händer.
Räcker inte dessa kan du dessutom har ett par pogisar över dessa.
Hiko har även så kallade handledsskydd i neopren.
http://www.outnorth.se/hiko/handledsskydd-xs.php?
Dessa sitter inte vid fingranar men det bli ändå bra mkt varmare på fingranar när man använder handskar och dessa. Jag brukar har bara dessa på våren och hösten och kan klara mig längre utan handskar med dessa än när jag inte har de - har de dock egentligen för att värma handleden och använder de alltid på vintern då jag känner mig mera "ombonad" längs hela armen (vid handleden har man ju annars väldigt tunna tajt sittande muddar osv som inte är så särskild varm egentligen)
Mycket av kylan på fingrarna beror dock på situationen, har man tex redan haft småkalla händer innan man började paddla (tex ta ned tältet som står i snön och fingranar blev kalla+blöta) är det ibland svårt att få upp värmen igen och man bör vara noga att har torra och varma fingrar redan innan. Är det dessutom lite vind är det svårt att få varma fingrar med enbart neopren handskar och man behöver mkt tjockare handskar i lätt vind än i vindstilla (jag har alltid flera olika par med mig) och använder pogisar som vindskydd.
Väldigt viktig är det även att handskarna sitter rätt - inte för tajt eller för lös.
Vilken paddel använder du? Tex en paddel med aluminium skaft som många instegspaddel har är det sämsta man kan har på vintern. Men även skaft i glas och kolfiber leder en del värme (du stoppar de ju ändå in i det kalla vattnet hela tiden) En träskaft känns då varmare till exempel, men att linda skaftet med något kan ju vara en bra sak.
En bra sak för att hålla värmen i fingrana är även att vara aktiv med händerna på sin paddel, håller ett lös grepp och när man trycker ifrån sig kan man öppna denna hand och röra på fingranar. Lättast att göra med en Grönlandspaddel (vet inte vad du använder) men med rätt teknik bli händerna väldigt mkt varmare faktiskt.
Hjälper all detta inte kan ju påsar likt Pelle föreslå hjälpa en hel del. Det trista är att man få tänker på att köpa in de hela tiden och inte få göra slut i förtid eller glömma de hemma. Hos Outnorth hitta du ngr som är till för händerna (finns olika), lite billigare än de som Pelle visade, kan kastas på komposten och håller dessutom varm i upp till 6 timmar.
http://www.outnorth.se/coghlans/cl-handvarmare.php?nosto=productcategory-nosto-2