Efter noga övervägande har jag insett att jag måste ge mig för omständigheterna och skaffa mig en elunderstödd vanlig cykel. (Tilltagande astmabesvär). Hittade en firma qqbikes i Spanien som verkar stora inom detta. Tanken var att sätta på ett litet diskret framhjulsaggregat av deras "integrated efficiency" modell, Basic version, typ 350W 36v 9Ah, med batteriet som en vätskeflaska. Det hela skulle monteras på min ombyggda pimpade singlespeed och bara vara till som stöd i götgatsbacken och över broarna.
Men: Just när jag skulle trycka på betala ser jag i specifikationen att de talar om minst 135mm gaffelbredd? Det finns väl inga framgafflar som är 135mm. Har kontaktat dem för ett klarläggande, men inte fått svar. Är det någon som har erfarenhet av deras framhjul. Det finns ju gott om videos som visar montage på standardcyklar utan problem. Är det bara en slarvigt skriven spec.?
Men: Just när jag skulle trycka på betala ser jag i specifikationen att de talar om minst 135mm gaffelbredd? Det finns väl inga framgafflar som är 135mm. Har kontaktat dem för ett klarläggande, men inte fått svar. Är det någon som har erfarenhet av deras framhjul. Det finns ju gott om videos som visar montage på standardcyklar utan problem. Är det bara en slarvigt skriven spec.?