Elakt märke i kajaken

Låter som ett tillverknings/konstruktionsfelfel.

Jag ska börja med att säga att jag paddlar inte kajak, det är lite för rankt för mig som gillar att fiska. Däremot har jag haft gott om tid i både roddbåtar och kanoter, skulle någon vara så skör som denna verkar skulle inte jag ge mig ut på vatten där jag inte bottnar utan farkost. samt inte i strömmande vatten. I vattnet får man både fart och rörelseenergi, håller inte farkosten för en liten "träff" med sten, gren annat fast objekt är det en fara för ditt liv, kanske en sak att tänka på vid köp. kommer duatt kunna överleva vid en olycka....
 
Nu tror jag inte att VKV´s kajaker är så sköra att man måste hålla sig på grunt vatten! Har för mig att dom har rundat Borneo å även rundat Kap Horn + att en stor stark norsk(Fasting) försöka korsa Atlanten med en VKV Seagull (men en hungrig isbjörn tvingade honom avbryta det försöket)
Magnus Fischer har rundat Skandinavien i en VKV (682mil) Så jag tror det var maximal otur att den lastade kajaken föll mot vass sten å blev så pass skadad men trots allt är den fortfarande sjöduglig å skulle inte sjunka om man paddlade den!
Har hört att snabba stora motorbåtar med ej helt nyktra förare har lyckats sänka(krossa) kajaker men har aldrig hört talas om nån kajak som kört på nån sten(el. nåt) å gott till botten!
Jag känner mig faktiskt trygg när jag sitter i min kajak nu är det visserligen ingen VKV men den är minst lika fin om inte ännu finare.... :)

/Janne
 
Nu tror jag inte att VKV´s kajaker är så sköra att man måste hålla sig på grunt vatten! Har för mig att dom har rundat Borneo å även rundat Kap Horn + att en stor stark norsk(Fasting) försöka korsa Atlanten med en VKV Seagull (men en hungrig isbjörn tvingade honom avbryta det försöket)
Magnus Fischer har rundat Skandinavien i en VKV (682mil) Så jag tror det var maximal otur att den lastade kajaken föll mot vass sten å blev så pass skadad men trots allt är den fortfarande sjöduglig å skulle inte sjunka om man paddlade den!
Har hört att snabba stora motorbåtar med ej helt nyktra förare har lyckats sänka(krossa) kajaker men har aldrig hört talas om nån kajak som kört på nån sten(el. nåt) å gott till botten!
Jag känner mig faktiskt trygg när jag sitter i min kajak nu är det visserligen ingen VKV men den är minst lika fin om inte ännu finare.... :)

/Janne

Motorbåtar :-((
Muskeldrivet :))

Ah, kanon, det betyder nästan att VKV tar in kajaken å fixar den för att visa att de är ett ledande märke som tänker på kunderna, plz kan ingen maila tråden till VKV???

Har lyckats få en fullastad kanot på vagn sticka ut för en sluttning med packning för två pers, det var både sten å trä i vägen, kanoten klarade sig, å andra sidan fick jag å polarn jobba jävligt för å få upp fanstyget på portagen (om man kan kalla det så i Sverige)...
 
VKV har redan varit inne på tråden å visat stort intresse att fixa detta till det bästa!
Så vi får säkert ett lyckligt slut :)

/Janne
 
Haha, här har det skrivits. :)

Nja, som Stuvarn säger, det är ju inte så att den sjunker. Detta hände innan jag gick i vattnet sist jag var ute. Så, det är väl mest förargligt och tråkigt då den är helt ny. :)

Men jag fick reda på att min mormors man har släkt på ett ställe nära Västervik. Eller rättare sagt, stället han har släkt på, ligger nära Västervik. Så det är inte helt omöjligt att min Seagull liftar dit så småningom.
En annan plan jag har är att kolla på om jag kan ha den närmre vattnet.
För tillfället går jag cirka 1.2 kilometer för att komma till vattnet, och jag kanske var lite väl optimistisk till att jag skulle orka göra detta varje gång innan jag skaffade den.
Å andra sidan så fanns det inte så många möjligheter.
Men men, har ju cirka 1.5 mils cykelväg hemifrån med. ^^

Fin vagn förresten, Stuvarn.

Det här ska nog ordna sig.
Tejp på vid nästa tur, sen får vi se hur det lutar.
Förr eller senare hade det väl hänt i alla fall, och kommer väl antagligen att hända igen.
Som sagt, det är bara så förargligt att man lyckas med det på land. =)

Ha det gött, nu är det ju sommar!

Mvh Roger!
 
Motorbåtar :-((
Muskeldrivet :))

Ah, kanon, det betyder nästan att VKV tar in kajaken å fixar den för att visa att de är ett ledande märke som tänker på kunderna, plz kan ingen maila tråden till VKV???

Har lyckats få en fullastad kanot på vagn sticka ut för en sluttning med packning för två pers, det var både sten å trä i vägen, kanoten klarade sig, å andra sidan fick jag å polarn jobba jävligt för å få upp fanstyget på portagen (om man kan kalla det så i Sverige)...


Titta i tråden så ser du att herr Ankervik (Mr VKV)redan har varit inne flera gånger, så maila honom direkt istället så får du svar
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Annapanna1234 Identifiera märke på kanadensare Paddling allmänt 13
Annaish Märke på Kajak Paddling allmänt 0
MrP Spindel i kajaken Paddling allmänt 10
MrP Stabilaste kajaken? Paddling allmänt 43
tango Sitta längre tid i kajaken Paddling allmänt 15
Ynglet Bra platser att få i kajaken? Paddling allmänt 6
Marie K flytta sitsen framåt i kajaken Paddling allmänt 4
Pertm Bästa kajaken - max 3 meter Paddling allmänt 9
Lurix Hur fraktar jag kajaken säkert men inte jättedyrt? Paddling allmänt 20
GertF Säkrare kvar i kajaken Paddling allmänt 26
pnothagen Kajaken Arrow Play Paddling allmänt 8
pelle.k Fräscha upp kajaken Paddling allmänt 11
Test005 Hund i kajaken Paddling allmänt 13
Jesperr97 Cykelkärra till kajaken. Paddling allmänt 8
laed Frakta kajaken vintertid Paddling allmänt 10
Gorrgel reservpedal till kajaken, ex. kanotpaddel Paddling allmänt 4
Arctic Fox Kan kajaken bågna? Paddling allmänt 31
Sara L Pytteliten spricka/läcka i kajaken? Paddling allmänt 15
heah Luta kajaken vid svängar Paddling allmänt 28
Kal-P-Dal Vad packar ni i kajaken för en vecka? Paddling allmänt 11
josohl Vad stortvättar ni kajaken med? Paddling allmänt 3
NattaZatta Tips på lekar med kajaken/kanadensaren Paddling allmänt 3
ctve8n Att fästa GPS:en på kajaken Paddling allmänt 18
Superbatman Den bästa allround-kajaken för max 15000:- ? Paddling allmänt 3
annagundemark Söker dig paddlare, som paddlar kajaken "Crunch", norröver Paddling allmänt 0
thomas_member.se Kajaken drar snett Paddling allmänt 9
Tavy Skicka kajaken med Flyget?? Paddling allmänt 9
Micke U Vill gärna ha omdömen på Neumann Shark kajaken! Paddling allmänt 2
BadCash Gissa kajaken! Paddling allmänt 37
fraewu Kajaker och grejer till kajaken och kajaker till kajaken Paddling allmänt 19
henkealf Kajaken Everest V505 från Stadium Paddling allmänt 15
petski Låsa kajaken ? Paddling allmänt 15
henkealf Billiga kajaken Freeline 525 från kanotbutiken.se? Paddling allmänt 9
Brune Nationsflagga på kajaken Paddling allmänt 1
peter.ma Göra kajaken mer stabil. Paddling allmänt 5
tango kajakvagn att ha med sig i/på kajaken (ej efter cykel) Paddling allmänt 35
MartinR Strumpa/kondom för att skydda kajaken Paddling allmänt 2
ANNA78 tips om kajaken "north sea adventure 1020"? Paddling allmänt 2
surfban Någon som känner till Nordkap kajaken från 70/80-talet Paddling allmänt 8
a95180 Paddla olastat, vilka egenskaper ska kajaken ha? Paddling allmänt 11
matspe Varför bromsar grunt vatten kajaken? Paddling allmänt 5
deeppowder Stativ på kajaken Paddling allmänt 8
kajkajak Limma bitar av liggunderlag mot insidan i kajaken Paddling allmänt 16
Pask Såg ni trimaran-kajaken? Paddling allmänt 7
kajakmicke Ta kort från kajaken? Paddling allmänt 49
Marzocchi Tar kajaken in vatten? Paddling allmänt 3
jonzzon GPS på kajaken? Paddling allmänt 4
fafner Luckor i Kajaken Paddling allmänt 5
NiklasStrand Fästa grejor på utsidan (av kajaken...) Paddling allmänt 4
knatte Lärdom efter helgens i/urstignings träning i kajaken. Paddling allmänt 9

Liknande trådar