Nja, det är Einriden inte. Men jag nappade på att det söktes efter en jacka som är "ämnad för vardagsbruk och i stadsmiljö snarare än i joggingspåret...med huva...enfärgad...och dra på sig när det blåser lite" Jag upplever att Dobsons R90 är helt vindgenomsläpplig och använder den bara som ett "innan träningen plagg", för att visa tillhörighet vid tävlingar och så...typ. Einriden knölar jag lätt ner i ryggsäcken och den är underbar att ta fram när det blåser lite. Och andas när det blir lite väl varmt under cykelturen till bussen. Och visst finns det lättare jackor, men det är den lättaste som jag köpt och fortfarande använder...
Så dobson r90 är helt vindgenomsläpplig? Jag trodde dess selling point var att den är nån sorts skydd mot vind. Den är ju varken värmande eller skyddar mot vatten.
Jag tycker nog den skyddar mot vind i alla fall. När jag cyklar på våren och blir kall av vinden genom fleecetröjan så gör det stor skillnad med dobson-jackan utanpå
Angående Klättermusen Einride, är det nån sorts bomullsmaterial? Isåfall tänker jag mig att min fjällräven skogsö täcker det segmentet redan (tunna bomull /poly-blandningar). Det är rätt praktiska jackor, använder den större delen av året då jag behöver jacka. Det är mer till sommaren jag längtar efter nåt ännu luftigarre och lättare.
Senast ändrad: