I våras satt vi alla och fnulade på utrustningsdetaljer, minimerade packningarna, jämnförde utrustningar och köpte nya lätta grejjor. Nu är det inte kvar så många dagar av säsongen innnan snön böjar falla....
1, Vad har ni köpt i år?
2, Har den tänkta utrustningen fyllt sin funktion eller har ni dragit nya lärdommar?
3, Vad kommer ni att ändra inför nästa år?
4, vilken viktbesparing har ni gjort genom era köp?
För egen del:
1, Ryggsäck-Bergans Helium 55l....Sovsäck-Marmot Hydrogen....Kök-primus microstove + msr titan kettle....Liggunderlag-insulmat(ether thermo 6).
2. Min sovsäck är aningen varm för sommarfjället tycker jag(komf-1) resten är jag Mycket nöjd över.
3. Ska halvera vikten av liggunderlaget till ca 300g..insulmat ska ha ett (ether thermo 6 short?) som jag är sugen på!
4, ca 3,3kg lättare är jag utrustningsmässigt på årets inköp .
//Anders
1, Vad har ni köpt i år?
2, Har den tänkta utrustningen fyllt sin funktion eller har ni dragit nya lärdommar?
3, Vad kommer ni att ändra inför nästa år?
4, vilken viktbesparing har ni gjort genom era köp?
För egen del:
1, Ryggsäck-Bergans Helium 55l....Sovsäck-Marmot Hydrogen....Kök-primus microstove + msr titan kettle....Liggunderlag-insulmat(ether thermo 6).
2. Min sovsäck är aningen varm för sommarfjället tycker jag(komf-1) resten är jag Mycket nöjd över.
3. Ska halvera vikten av liggunderlaget till ca 300g..insulmat ska ha ett (ether thermo 6 short?) som jag är sugen på!
4, ca 3,3kg lättare är jag utrustningsmässigt på årets inköp .
//Anders
Senast ändrad: