Eco-challenge

Race the rockies

Tävlingen heter så och pågår under 30 dagar, över en sträcka på runt 330 mil i Klippiga bergen. Tvåmannalag eller solo. Intresserad?

Re: Race the rockies

Stoff; sa:
Tävlingen heter så och pågår under 30 dagar, över en sträcka på runt 330 mil i Klippiga bergen. Tvåmannalag eller solo. Intresserad?

Tävlingen är inställd, men man skall försöka genomföra den nästa år.

Golfproffs var snällt sagt. Gjorde ett par halvhjärtade säsonger i Frankrike och några tävlingar på Telia Tour innan jag insåg mina begränsingar. Hur visste du det förresten, har vi setts? Har aldrig riktigt kunnat med att sätta "Golfproffs" på visitkortet, men kanske ska börja nu :)

Nej, vi har inte träffats, men jag har träffat Google ;o)

markusa; sa:
Rätt så, ber härmed om ursäkt till Tieto Enator/SPERO Challenge. Även om det ju finns några tävlingar till att nämna om man nu ska vara petig...

Golfproffs var snällt sagt. Gjorde ett par halvhjärtade säsonger i Frankrike och några tävlingar på Telia Tour innan jag insåg mina begränsingar. Hur visste du det förresten, har vi setts? Har aldrig riktigt kunnat med att sätta "Golfproffs" på visitkortet, men kanske ska börja nu :)

Hmmmm

Jag känner också igen ditt namn. Har du arbetat i golfbutik i yngre dar?

Re: Race the rockies

Stoff; sa:

Race the rockies låter otroligt intressant!! Om XPAT har rätt så verkar den vara inställd detta år, man vill gärna inte börja planera i god tid inför ett race för att sedan få veta strax innan att det är inställt...
Speciellt inte om man åker i grupp, skulle du i övrigt tänka dig åka i lag?

Föressten,
hur kommer det sig att dessa stora race blir inställda? Eco-challenge är ett stort race som verkar lägga ner helt om man ska tro på media. Race the rockies verkar också rätt stort och det finns säkerligen fler än dessa som det inte går så bra för, är det sponsorerna som tröttnat på o lägga ut pengar?

/K

Re: Re: Race the rockies

krisitan; sa:
Föressten,
hur kommer det sig att dessa stora race blir inställda? Eco-challenge är ett stort race som verkar lägga ner helt om man ska tro på media. Race the rockies verkar också rätt stort och det finns säkerligen fler än dessa som det inte går så bra för, är det sponsorerna som tröttnat på o lägga ut pengar?

Troligen bottnar det i det. Det hela handlar ju om att idag finns det så många 'äventyrare' som vill bli sponsrade (i och utanför diverse race) så att pengarna kan ju knappast räcka till alla. Den som sponsrar en person/lag vill ju ha ut något av det. För 10 år sedan var det inte riktit lika många som slogs om sponsorpengarna.

Sen verkar det som om det bakom varjke race finns ett antal väldigt hängivna arrangörer. Några som antagligen under flera år lägger ner mycket tid och pengar på att få racet att bli av. Dessa tröttnar också.

Re: Re: Race the rockies

krisitan; sa:
Föressten,

/K

När det gäller Eco-challenge så var tanken från början att tävlingen skulle hållas 5 gånger. Mark Burnett jobbar som producent av survivor, USA´s motsvarighet till Robinsson vilket troligen är en av anledningarna till att han inte har möjlighet att annordna tävlingen.

Race the rockies kommer att hållas i år, men "bara" 18-timmarsvarianten. Den längre 30-dagarsvarianten planeras till nästa år. Anledningen till att man ställer in den långa är att för få har anmält sej.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg