Ecco Receptor mesh-skor

Hm, dom luktar verkligen skumt alltså. Trist.

Gått in dom lite på jobbet och där märker jag tydligt vågor av en speciell lukt, kanske lite häststall som någon påpekade.

Det märks inte så tydligt när man sticker näsan i dom av någon konstig anledning.

Jag hoppas det är något som ger sig med tiden, i "fält" känns det inte som ett lika stort problem, då luktar ändå en massa andra saker på kroppen. :)

Kanske kan tvättas bort i maskin? Tacksam för tips!

Går du barfota i dem? Jag har Salomon Techimphian 2. De luktar också lite. De är mycket sköna också att gå. Kan det vara något material som luktar lätt illa?

Jag använde mina skor med strumpor, luktade ändå.

Jag har nu testat dom ordentligt i Norska Lysefjorden, och har en del kommentarer.

Sulan är urtagbar och håller en del väta faktiskt. Ovandelen blir ju inte direkt jätteblöt, endast tår och häl som håller en del väta. Jag vandrade i ett par nylonstrumpor med ett par ullstrumpor utanpå. Jag hade inget vattentätt lager alls (dumt). Det var regnigt i princip varje dag och mina fötter var aldrig torra. Dom var däremot aldrig kalla heller så det var inte så farligt. Skorna hann tyvärr inte torkas ur nattetid helt och hållet.

Skorna var väldigt bekväma, fick bara en antydan till blåsbildning på hälarna första dagen. Jag satte på compeed och sen kände jag inte mer efter det.

Greppet på sulan är jag inte direkt nöjd över. om ni varit i trakterna av Lysefjorden och vandrat så vet ni att det är riktigt brant både upp och ner och framförallt vid nedstigningar gled jag mycket på hälarna. Jag halkade till många ggr på en dag, särskilt om vi kom av leden. (Klarade mig utan skador). Mina kamrater hade ett par Meindl-kängor samt ett par Salomon XA 3d Pro. Kängorna halkade inte till ofta, men Salomonskorna verkade bättre än mina, som jag kände det.

Överlag är jag nöjd med hur bra det funkade att vandra i lågskor, men jag skulle nog absolut välja kängor nästa gång för den typ av terräng vi gick i. Det var många ggr fruktansvärt otillgängligt och mycket brant och halt med branta stup intill. Som en ren säkerhetsåtgärd har jag hellre kängor. Skulle jag däremot vandra i flackare terräng skulle jag absolut välja lågskor igen.

Foton kan beskådas här:
http://www.facebook.com/album.php?aid=108443&id=543561742&l=871047feb9

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Crimper Ecco biom hike Kläder 10
m9859 Sulorna spricker på skor från Ecco Kläder 44
hundhår Ecco Rugged Terrain, erfarenheter? Kläder 1
sajberjohan Ecco kängor Kläder 0
mtallberg Ecco Kläder 4
Karpaterna.se Ofodrad approachsko med mesh? Kläder 12
perdans Mesh i fickan, uhh!? Kläder 7

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg