EAT - Ätbar friluftsutrustning

bergholm; sa:
Folk lär tro man är dum i skallen som sitter å käkar upp sin ryggsäck!

Du får väl vara lite diskret, riva av en sidoficka och slinka ner den i grytan när folk tittar bort. :)

Med perfekt timing knaprar man i sig sista spännet när man släntrar in på stationen och slipper känna sig som en skogsmulle bland vanligt folk.

Jag tycker att det är synd att de inte har något ätbart kök. Tänk så smidigt med till exempel ett ätbart flerbränslekök: man bara förvärmer och sen kan man käka upp köket. Bra mycket snabbare än idag.

spara vikt

jarlmoden; sa:
vaddå ploj? är ju perfekt ju.

den drickbara bränslespriten är genial, först en skätt ner i brännaren, sedan en i halsen. Anisette verkar gott och ger nog fina lågor i trangiat.
Varför använda den i brännaren?
Flambera maten direkt, då kan man spara in vikten på köket som ändå inte går att äta!

Olja

När kompassen gick sönder senast blev jag irriterad av oljan som rann ut och kladdade ner. Nu vet jag bättre: Nästa gång steker jag i den! Eller smörjer in mig med... :)

Helt underbart...

...Beställde en dagsryggsäck från EAT. Får se när jag får den ... Tyckte att de hade lite jobbiga beställningsrutiner men, men ;-) Detta är så spännande, kommer att revolutionera hela friluftsbranchen. Tänk alla snowboardåkare. Man kan gå upp med snöskor, äta upp dem som mellanmål och ha en trevligare åktur ner!
//JAnne

Re: Helt underbart...

Ben_Rangell; sa:
...Beställde en dagsryggsäck från EAT. Får se när jag får den ... Tyckte att de hade lite jobbiga beställningsrutiner men, men ;-) Detta är så spännande, kommer att revolutionera hela friluftsbranchen. Tänk alla snowboardåkare. Man kan gå upp med snöskor, äta upp dem som mellanmål och ha en trevligare åktur ner!
//JAnne

Haha! Skriv en rad när du har provsmakat den! :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg