EAT - Ätbar friluftsutrustning

http://www.ediblegear.com

-Vandringsstavar i biffsmak, liggunderlag gjorda av äggnudlar, tarp med smak av passionsfrukt!

"Question: If I eat my pack, how do I get home?

Answer: It's necessary to take care in ordering the consumption of your trail gear. Hikers normally consume the pack last (although they might save a trekking pole for the hike out)."

:) Mycket, mycket bra....

Håkan K; sa:
Kanon! Speciellt när man går in på Order online, beställer nåra Protein stix eller så...

/Håkan

Jo det strular lite med deras beställningsfunktion, så jag ringde istället. Inga problem, får et California Roll liggunderlag nästa vecka med FedEx.

Har länge haft funderingar att impregnera utrustningen med sockerlag (inte minst sovsäcken lär ha en fantastisk kapacitet), men det här är ju ännu bättre!!

/Per

Varför?

Varför ska man ha ätbar utrustning? Jag hajjar inte riktigt varför man skall köpa en utrustning och sedan i princip slänga bort den...ok, man får i sig proteiner men sen har du inga stavar kvar i kniviga lägen...eller finns det ett par extra i matsäcken?

Det hänger inte ihop riktigt...

Jag skulle för min del inte vilja äta upp mina svettiga kortkallingar efter några dagars hård vandring... Då får man nog i sig salt med tillbehör! Brr!
Låter som en plojgrej.

vaddå ploj? är ju perfekt ju.

den drickbara bränslespriten är genial, först en skätt ner i brännaren, sedan en i halsen. Anisette verkar gott och ger nog fina lågor i trangiat.

jarlmoden; sa:
vaddå ploj? är ju perfekt ju.

den drickbara bränslespriten är genial, först en skätt ner i brännaren, sedan en i halsen. Anisette verkar gott och ger nog fina lågor i trangiat.

Fan nu börjar det bli farligt här...dricka bränsle kan bara inte vara nyttigt...blir man full på det? :) isåfall...kanske tänkbart ändå

Sockervadd i sovsäcken kanske vore nåt. Är det för varmt kan man ju alltid reglera säcken genom att tugga i sig lite. Då får man även lite nöjesparkskänsla på köpet. :)

Men hur funkar det då? Är det bara att börja knapra på prylarna eller ska man koka...steka är väl inget å rekommendera...fritera kanske?

..fast det är iofs ett gammalt koncept; Grönlands inuiter lär ha tillverkat hundslädar av frusen fisk sedan urminnes tider!
Mördegsmoppe kanske?

/Per

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg