När jag böjde ut vingarna blev avståndet större. Plattan sitter löst kring mittenröret, men kan inte åka vare sig mer upp eller ner, då det vinklade mässingsröret hindrar det. Är det okej med ett litet mellanrum, eller ska den ligga an mot undre delen så att den kanske sprider värmen bättre?
Det är helt ok. På tidigare brännare till Trangias kök satt brännaren högre upp, på en liten kopp (av mässing) som hade hål/luftspalt mot det nedre vindskyddet. Det fungerar utmärkt så. Det hävdas av förståsigpåare att det genom en sådan montering blir bättre luftcirkulation runt brännaren (vilket jag _egentligen_ tycker känns lite hokus pokus). Nåväl - det har ingen praktisk betydelse.
Jag utgår ifrån att du har köpt den här brännaren för att den varit billigare än primus/trangias egna (men som är byggd av primus) GB74-brännare? Nu sitter den fast - låt den bara vara. För mycket fippel med den känns som om du kommer att slutligen ha en dyrare lösning än du tänkt dig från början.
Det kommer att funka finfint. Testa den - vettja - och skriv en recension om den här på utsidan sedan, så folk får veta om alternativ till GB74-brännaren?
Kör hårt.