Köpte en gasolbrännare på XXL av märket Eagle Camping Stove burner, men undrar lite vad de två "vingarna" undertill är till för. Tänker att de ska klämma fast brännaren på något sätt när man sätter brännaren i hålet där spritbrännaren satt förut. Ser att även Triangas gasolbrännare har dem. Men när jag sätter brännaren i hålet på mitt gamla trianga-kök så kan den inte spännas fast på något sätt. Den ligger löst om än plant och okej i hålet.
Finns redan ett större hål i väggen av kökets undre del, så jag antar att det är förberett för att även användas med gasolbrännare.
Vilken funktion fyller de två "vingarna" som sitter under plattan på brännaren? Och är det okej om brännaren inte pressas fast utan bara sitter löst i hålet? Något annat värt att tänka på när man "uppgraderar" det gamla köket med gasolbrännare?
Finns redan ett större hål i väggen av kökets undre del, så jag antar att det är förberett för att även användas med gasolbrännare.
Vilken funktion fyller de två "vingarna" som sitter under plattan på brännaren? Och är det okej om brännaren inte pressas fast utan bara sitter löst i hålet? Något annat värt att tänka på när man "uppgraderar" det gamla köket med gasolbrännare?
Camping Stove Burner, gasbrännare - Stormkök & Brännare - Camping Stove Burner, gasbrännare | XXL
Läs mer om Camping Stove Burner, gasbrännare. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
www.xxl.se
GB- 74, gasbrännare - Stormkök & Brännare - GB- 74, gasbrännare | XXL
Läs mer om GB- 74, gasbrännare. Trygg handel med prisgaranti och 365 dagars öppet köp
www.xxl.se