Svamp i ugnen
Alla riskor som blöder en morotsfärgad till vinröd saft är goda matsvampar =)
Tips: Stek svampen i rikligt med smör (använd riktig smör) och ny grovmalen svartpeppar ta något gott bröd (jag använder hemmabakat grovt) lägg svampen på brödet, skiva över västerbottenost sen in i ugnen.... toppa med bladpersilja sen när det är klart... mums. Har även provat med Brie, Camembert och Parmigiano-Reggiano men det funkar också med kvibille, testa att ha en bit bacon och kvisttomat på mackan i ugnen också... mmm
Mvh troswe
1. Oj, vissa har tur. Jag hittar sällan något i mina närskogar. Kanske läge för en utflykt. Hur äter du dina trattisar? Steker du dem som vanliga kantareller?
2. Vet inte riktigt hur de ser ut. Dock plockar jag deras kusin, dvs blodriskan. Den smakar som en köttbit när man torrsteker den med endast lite salt och peppar.
Alla riskor som blöder en morotsfärgad till vinröd saft är goda matsvampar =)
Tips: Stek svampen i rikligt med smör (använd riktig smör) och ny grovmalen svartpeppar ta något gott bröd (jag använder hemmabakat grovt) lägg svampen på brödet, skiva över västerbottenost sen in i ugnen.... toppa med bladpersilja sen när det är klart... mums. Har även provat med Brie, Camembert och Parmigiano-Reggiano men det funkar också med kvibille, testa att ha en bit bacon och kvisttomat på mackan i ugnen också... mmm
Mvh troswe
Senast ändrad: