Jag tycker du har alldeles rätt i att frågan inte är uttömd med konstaterandet "inget levandeplockat dun". Tvångsmatning och trånga burar är ju inte ett dugg bättre. Jag har en - kanske helt felaktig - bild av att just gäss inte brukar drivas fram lika onaturligt och storskaligt som kycklingar och ankor, men som den stadsråtta jag är vet jag väldigt lite om detta. Ta gärna reda på mer och skriv in i denna tråd.Ja, inser att det finns viss risk för kidnappning och det är naturligtvis inte min avsikt. Vill bara påtala det bakvända i en etik som tycker att det är fel att plocka fjädrar från levande fåglar men samtidigt inte har något emot att stödja en tämligen osund djurindustri som sedan tar fjädrarna från döda fåglar. Det senare kan näppeligen betraktas som oproblematiskt om man önskar ha en etisk ambition gentemot djur (oavsett om den har en djurättslig eller djurskyddslig grund). Det etiskt rimliga borde vara att välja ett fullgott alternativ.
Dunsovsäckar - etiska frågor
- Trådstartare joanna
- Start datum
-
- Taggar
- dun etik levandeplockat
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
frågor inför tältköp efter att ha läst på forumet, bla.a vilka tält som ger utsikt?
- Börjat av ticitaca
- Svar: 23
-
Satte upp mitt Berganstält idag - ett par frågor med tillhörande bilder
- Börjat av Glännman
- Svar: 8
-
-
-
-
-