Jag ser att du får lite "blandade åsikter" här. D e svårt att ge en totalbeskrivning av fysiken här via chat. Dun isolerar så länge d får va fluffigt. Så fort d blir platt så slutar det att isolera. Att d blir platt kan betyda att du trycker ihop d me andra plagg/rygga eller att d blir blött. Bara för att dun blir blött så erente förstört, däremot vill du torka d så fort som möjligt o ofta e d enda effektiva sättet att torka d genom att ha d på sig.
Beroende på material så kan man gö så att man aldrig e kall, trots att man är konstant blöt. Jag tror herr Shackleton bevisade detta genom att dra ut det till det mest extrema du kan tänka dig. Herr Shackletons bedrifter inspirerar mig när jag är ute o vandrar med mina barn. Mina barn har det bekvämt trots extrema förhållanden. Dock tror jag att Herr Shackleton hade blitt inspirerad av vår senaste tur i fjällen.
Beroende på material så kan man gö så att man aldrig e kall, trots att man är konstant blöt. Jag tror herr Shackleton bevisade detta genom att dra ut det till det mest extrema du kan tänka dig. Herr Shackletons bedrifter inspirerar mig när jag är ute o vandrar med mina barn. Mina barn har det bekvämt trots extrema förhållanden. Dock tror jag att Herr Shackleton hade blitt inspirerad av vår senaste tur i fjällen.