Hej!
Jag är inne på att köpa en dunjacka som mellanlager / rastjacka.
Har testat Patagonias Down sweater och den är i många avseenden väldigt bra, MEN den är inte figursydd överhuvudtaget och blir därför alldeles för slapp för mig. En storlek ned gör att jag inte kan röra armarna.
Har därför kollat in alternativ, vilket landat i denna:
Rab Microlight down jacket.
Den har dock bara 700 fill och Patagonia har 800. Hur mycket kommer jag märka av detta? Jag vill gärna att jackan jag köper ska vara återvunnen, vilket dessa båda är.
Tack på förhand!
Jag är inne på att köpa en dunjacka som mellanlager / rastjacka.
Har testat Patagonias Down sweater och den är i många avseenden väldigt bra, MEN den är inte figursydd överhuvudtaget och blir därför alldeles för slapp för mig. En storlek ned gör att jag inte kan röra armarna.
Har därför kollat in alternativ, vilket landat i denna:
Rab Microlight down jacket.
Microlight Down Jacket
Rab's Microlight Down Jacket is a lightweight down jacket that really lives up to its name. The down fill easily compresses within the lightweight outer fabric and the whole jacket fits easily into its own stuff sack. There's no excuses for not taking this versatile jacket everywhere with you -...
www.ultralightoutdoorgear.co.uk
Den har dock bara 700 fill och Patagonia har 800. Hur mycket kommer jag märka av detta? Jag vill gärna att jackan jag köper ska vara återvunnen, vilket dessa båda är.
Tack på förhand!