Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
När du komprimerar en dunsovsäck blir den sakta sämre. Men med tanke på att min -17 dunsäck är uppåt 80 liter när den är helt okomprimerad i sin medföljande förvaringspåse är det ibland oundvikligt att packa den i komprimeringspåsen.
Men se till att den bara ligger i komprimeringssäcken när det är nödvändigt, och i övriga tidpunkter fluffigt och liggande. Häng den inte på galge för då kommer den bli sämre i vecket.
jag fick med 3påsar en stor som den ska ligga i här hemma o en lite större komprimeringspåse med komprimeringsremmar o en väldigt liten komprimeringspåse,man får verkligen TRYCK ner den om man ska få ner den i den mindre påsen
Jag förvarar min helt okomprimerad när den ligger hemma.
När jag väl vandrar har jag den i den drybag med "ventilfunktion". Denna gör att den går att komprimera extremt mycket.
Jag upplever ingen som helst fara med detta!
Visst är det så att den i teorin inte mår bra av komprimeringen men den korta tid som den är komprimerad innan den fluffas upp igen gör att dunfibrerna inte blir permanent skadade.
Jag förvarar min helt okomprimerad när den ligger hemma.
När jag väl vandrar har jag den i den drybag med "ventilfunktion". Denna gör att den går att komprimera extremt mycket.
Jag upplever ingen som helst fara med detta!
Visst är det så att den i teorin inte mår bra av komprimeringen men den korta tid som den är komprimerad innan den fluffas upp igen gör att dunfibrerna inte blir permanent skadade.
Kom påsen med sovsäcken så är det ju garranterat lungt.
Svårt att få nått riktigt tryck ner i en påse om man inte har kompressionsremmas ändå.. Har du det får du nog ta det lite lungt men så länge det är under korta perioder så är det ju lungt.