Dragkedjor...

Prisvärt ställ

I somras köpte vi ett Vaude regn/vindställ från http://www.safaricamp.se/ i Västerås, tvåvägs dragkedja, man kan öppna under armarna. flärp över dragkedjan. Andas, man blir inte "blöt från insidan" Har för mig att det kostade runt 1500 jacka med byxor.

Re: Re: Re: Dragkedjor

Nordesjö; sa:
estetdrägg; sa:
Ja, rent generelt kan man väl säga att det började tumma på den ganska friskt unjefär samtidigt som de bytte hatten mot nya loggan

Antagligen kan det bero på att deras sortiment och försäljningsvolymer på hatten-tiden nog knappt går att jämföra med dagens. Säljer man mycket får man även ett
stort antal klagomål.
Frågan är om de har fler måndagsexemplar relativt sett, eller bara i absoluta tal.

Lustigt nog har just Haglöfs ett starkt kvalitetsrykte utomlands.

Själv har jag den fegt bekväma inställningen att de flesta tillverkarna gör skräp. :)

Det verkar vara en allmän kvalitetssänkning, delvis basserat på de produkter som jag själv ägt/brukat/testa/klämmt på och delvis baserat på andras utsagor i ämnet. Det verkar inte vara antalet mondagsexemplar som ökat särskilt, snarare att kvaliten på de saker som ligger i genomsnittet har sänkts några pinnhål, det kan vara så att det även finns fler måndagsexemplar nu men det vet jag inget om.

Att jag tex skulle lyckas slita så mycket på en av dagens haglöfsryggor att pennor och saker börjar trilla genom botten för att tyget har nötts hål på är inte så troligt, med dagens säcker skulle nog sömmar och detaljer ge upp mycket fortare, däremot är det någonting som hänt med min gamla haglöfs vertikal, nu har jag lappat den med resterna av ett bilbälte botten och förväntar mig att den ska hålla i ytterligare några år, det vore kul om den pressade sig genom 20 års barriären med flaggan i topp.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg