Död Fjällräv.

Jag hittade en nydöd fjällräv på Stekenjock i slutet på Juli. Har kommit på att man kanske borde rapportera detta nånstans. Nån som vet hur man gör?

Bosse

Försökte nå adressen till dem men jag lyckas inte nå deras adress. Verkar som om mina programvaror börjar bli väldigt utdaterade.

Bosse

Precis Almgren. Det är den adressen som jag inte kommer fram till. Jag är rätt säker på att räven inte rapporterats av nån annan, men frågan är om det är av nån vikt för dem att veta vad som hänt en enskild räv. Min gissning var att den svultit ihjäl. Ovanligt för årstiden men jag har varken sett lämmlar eller sork på fjället i sommar.

Bosse

.. och/eller rapportera den själv på artportalen.se; de som är intresserade av fyndet kommer säkerligen att hitta den där förr eller senare. Glöm inte markera 'Aktivitet' -> 'Funnen död'.

Per

...Som på vanligt manér kommer ignorera den uppgiften. Bättre att ta kontakt med en naturbevakare på länsstyrelsen.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
KLAGER Död varghanne tros vara tjuvskjuten Vilda djur 0
larsdahlin Död uggla Vilda djur 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg