Dodentocht -08

Jag ska gå "Dödsmarschen" nu i år. Den går av stapeln om c:a 2 månader, d.v.s i början/mitten av augusti.

Jag skulle behöva tips på utrustning och hur jag ska träna nu de två sista månaderna inför denna strapats. Jag har en ganska bra grundkondition och tränar c:a 4-6 timmar i veckan, dock ingen vandring.

Senast jag var ute en längre sträcka var för två år sedan på Bohusleden. Ingen vandring sedan dess.

Tack på förhand!

Då skall du nog ut och gå långa sträckor; och kolla fötterna. Det är på fötterna det hänger..............

Hej, Niklas, (hoppas att du kan förstå min Svenska)
hur har det varit?

...Det är på fötterna det hänger..............
Det tycker jag också. Jag minnas från de några gångerna jag gick 'Dodentochten' och likadana (där jag mötte sista gången också en grupp Svenskar, förresten :) ) att det lyckades med boda lätta och tunga skor. Jag tror at det viktigaste är nog att du (dina fötter) är van vid dem... att dem sitter bra... så att (fast det är en risk med dålig väder) allt från sandaler till vandringsskor kan fungera.

Vidare: äta & dricka regelbunden... Ta med ett extra par strumpor och något mot regnen. Vandra på din egen hastighet (du ska möta gott om folk på väg.
Och... njuta :).

Hans

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
j-sson Dodentocht -05 Vandringsleder 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg