DIY Klättergrepp

Jag tänkte lägga en liten redovisning över hur jag tillverkar mina egna klättergrepp.

Jag har lånat idéer av andra DIY-are och påstår inte att det är egna ideer som jag presenterar men det är iaf mina egna tankar och tillvägagångssätt.

Jag vet att det finns massor med fina och informativa sidor på just det här ämnet men jag tänkte att "ju fler desto bättre" .

Kom gärna med kritik.

Här hittar ni sidan.
http://hem.bredband.net/plizken/
 
Blir det verkligen billigare än att köpa i slutändan?

Kan tänka mig att egentillverkade grepp nöter ut greppytan och blir halkigare fortare.

/Magnus
 
Sanden kostar runt 70:- för en präktig säck vill jag minnas. Jag har haft en säck i garaget länge så jag vet inte vad dom kostar nu. Polyester kostar runt 150:- för en liter och det räcker till 20-30 medelstora grepp. Leran kostar 110:- för 10 kilo på panduro och går att återanvända många gånger.

Så om man inte har tillgång till något av dessa saker så kommer första batchen att kosta runt 330:- vilket ger ett styckepris på 11-16kr vilket fortfarande är ett vettigt pris. Kommande batcher blir betydligt billigare.

Jag har ingen aning om hur lång tid det tar att slita ut ett hemmapulat grepp, Jag har svårt att se att det ens kan bli utslitet. Polyester är oerhört hållbart och dessutom så är den totalt genommättad med rådasand vilket i så fall bara skulle resultera i att greppytan förnyas med nötningen.
 
tack för tipset!

Jag tycker det var en bra och utförlig beskrivning och ska absolut testa. Jag har redan spenderat en förmögenhet på att köpa grepp, de är ju oskäligt dyra. Detta kan jag tänka mig är riktigt kul.

som sagt, tack för tipset!!

/magnus
 

Liknande trådar