Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har svårt att förstå hur folk kan få ner så många grejer i 50-60 liters ryggsäckar -- ofta verkar det som att deras säckar är fyllda till bristningsgränsen. Även om jag bara har med mig 15 kg packning (exklusive ryggsäcken) tycks det behövas ca 90 liter. I och för sig har jag inga grejer utanpå ryggsäcken som kan förkomma. Om man som mig ska ha kamerautrustning och saker för klättring med på en tvåveckorstur behövs det i alla fall en stor ryggsäck.
Sen finns det såklart folk som t.ex. ska ut å fiska en vecka eller två och kör "basecamp" stil. Då vill man ofta bära in massa lyx för att sen kunna ha det extra komfortabelt...
som jag har köpt, verkar vara en suverän liten pryl när man tältar på kala klippor med självstagande tält, man knackar helt enkelt ner dom i bergsprickor istället för att släpa dit stora stenar och fästa tältlinorna på. Finns på http://www.utemera.se