Ditt senaste inköp "bilder"

Jag bara undrar eftersom det ofta klankas på priset när det gäller HB. Att det sällan eller aldrig klankas på något annat när det gäller deras tält verkar få fundera något kring. ;)

Om inköpet kostar några tusenlappar mer på en produkt som man använder i decennier spelar mindre roll, när man slipper många av de retligheter som många andra tält skapar varje gång man sätter upp det, för att ta ett exempel.

Nå, det finns fler exempel än Hilleberg, men just att bara klaga på priset på bra produkter tycker jag är lite småaktigt. :)

okej, vilka tält?

Mvh troswe

Finns väl rätt många i samma prisklass; Mountain Hardwear, North Face etc.

http://www.outdoorgearlab.com/4-Season-Tent-Reviews

Sedan är det väl en fråga om man verkligen BEHÖVER lägga X eller Y kronor på ett inköp av tält, men att köpa kvalitet lönar sig generellt i längden. Om det står HB eller nåt annat på duken spelar mindre roll, bara det funkar i 20 år eller så utan att svika.

Jaha, inser att jag kanske drabbats av GAS(gear acquisition syndrome) igen.
Mitt TNF-tält är egentligen jättebra, en riktig bunker när det blåser men väger också som en sådan, ingen vidare absid heller...
Så när jag kunde köpa ett Nallo 2 GT för 6500:- slog jag till...
Lätt ångest nu, jag behöver tröst, säg att det är ett bra tält, snälla! ;-)

Du kommer att älska ditt tält! HBs kvalitet är verkligen värt varenda krona i ditt långa loppet.

GRATTIS!
Tycker du har gjort ett bra köp!

Hilleberg är helt underbara tält. Har själv ett Nallo2, dock av en äldre årgång. Men helt underbara, de är värda var en krona ;)

HB kommer aldrig upp i sitt rätta värde ;)

//T

varför skulle man inte få det? campingkök är väl alltid tillåtna?

Därför att länsstyrelsen har utfärdat eldningsförbud inklusive grillning med kol och briketter. Förmodligen har man inför detta för att det räcker med en liten glödande kolbit för att starta en ny brand. Har du missat hur mycket det brunnit de senaste veckorna?

Gasolgrillen får man använda om jag fattat reglerna rätt.

Per

Man får grilla i anordnade grillar vilket din grill ju är.

Känner inte till din manick men såg ut som ett vanligt ved/koleldat campingkök.

Fick häromdagen hem följande plagg från ITAB (här hänger de på tork efter en plötslig regnskur):

PIC000042.jpg

Ett par T&P Flexible-byxor som egentligen bara följde med i beställningen för att de såg sköna ut. Egentligen ville jag ha ett par rejälare Fjeld-byxor, men deras minsta storlek var för stor för mig och skickades åter... Flexible-byxorna är så pass sköna så de kommer nog mest användas till vardags. Snygga är de också.

Till vänster hänger en TPX-jacka (som just nu är på rea, mycket jacka för liten kostnad). Skön, snygg, bra fickor och förvånansvärt vattenbeständig (vaxad). Mycket nöjd.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg